Long time no seen

Att jag har haft en bloggbreak har kanske inte undgått mina läsare... Nu är det dock dags att börja skriva igen och fylla på lite vad som hänt under denna tid. ^^
 
 Mitt band Frantic Amber har spelat på Wacken som svenska representanter i Wacken Metal Battle och tog oss till en inofficiell plats 4 av totalt 30 band. Det var en fantastisk upplevelse att spela för en sån stor publik, och jag kommer i ett senare inlägg berätta mer om det.
 

Ett liveklipp från Wackengiget

Två veckor efter detta tog vi oss till Rockstad Falun som också var en oförglömlig upplevelse. Nu i höst har vi tagit det lugnare med gig, även om vi för någon vecka sedan var i Boden och spelade på Nordic Rage Festival. Vi har planerat arbetet med den kommande fullängdsskivan och äntligen nu så börjar planerna utkristallisera sig hur inspelningen och allt ska gå till. Men mer om detta i bloggen senare! :-)
 

Sedan har jag träffat Kärleken med stor bokstav. En dag äldre än mig och med samma intialer (M.S) blev inte bara ett roligt sammanträffande, det blev en fullträff på alla möjliga vis! Om en att jag inte kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet (då vi träffades via internet, han är tysk), så var det kärlek vid första skypemötet, om inte redan vid dem första mailen.
 
 
Han heter Marco och jobbar som jag inom IT, om än betydligt mer inne på Linux än jag, om ni är nyfikna på den nivån. Och trots många likheter, även konstiga sammanträffanden som att vi råkar ha exakt samma modell av dator.. (haha geeks!), så har vi aldrig tråkigt när vi träffas eller när vi pratar/chattar/skypar... Samtalen tar liksom aldrig slut, som det ska vara! Han bor fortfarande i Tyskland men vill flytta hit, så just nu jobbar vi med det!
 
 

Annars bor jag kvar i min tvåa i Stockholm, har sökt ett nytt jobb som Siebel System Administratör som jag hoppas att jag får! Jobbar, repar och spelar och känner att mitt liv har tagit ett stort språng men ändå bara har börjat... Så välkommen igen till min blogg så får ni följa med på resan!

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Härligt att du bloggar lite igen, såg er nya video och den rocka!

I Wish You A Heavy Christmas And A Metal New Year...

2012-12-23 @ 09:21:41
URL: http://grimgoth.blogg.se
Postat av: Jonte

Var inte du ihop med han Decide-gitarristen? Vad hände?

Svar: Det höll inte. :-)
Mary Raven

2013-01-20 @ 20:04:08
Postat av: LITZIUMWORLD / alternativ norrländska

sv: tack som fan mary :D hoppas allt går bra för dig och er!

supermysigt vardagsrum för övrigt :)

2013-07-12 @ 15:20:39
URL: http://litziumworld.blogg.se
Postat av: Daniel

Har inte hört er innan men är ju grymma. Så jävla häftigt med tjejer som rockar. Häftigaste tjejband jag set sedan Wixen.

2013-08-07 @ 09:41:31
URL: http://classicrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0