Frantic Ambers gig från Sweden Rock i P3 Live ikväll!

Frantic Amber live på SRF
Foto: Mikael Lindberg

Ikväll efter kl. 20:30  kommer Musikguiden i P3 Live att spela vårt gig från Sweden Rock i år vilket förstås känns som en ära för oss! Så här låter det på P3:s hemsida:

"Frantic Amber är ett ungt, hårdsatsande och hårdspelande metalband som har sin bas i Stockholm.

Medlemmarna har dock en väldigt internationell bakgrund med Elizabeth Andrews på "röst" från Danmark, Sandra Sterner på bas från Norge, Mio Jäger på gitarr från Japan och Maria "Mary Raven" Säfstrand på gitarr från Sverige.  

Bandet har gjort succé i Ryssland och har just avslutat sin andra turné där i år.

Vi spelade in dem på Sweden Rock Festival i juni. Och fastän tyska Accept spelade samtidigt på en större scen bredvid, var det tydligt att publiken strömmade mot scenen där Frantic Amber röjde loss."

______

Efter kl 22:00 finns hela konserten för lyssning på deras hemsida!


Kommentarer
Postat av: ztizze

Horns up ! Synd att ni inte spelar på Nordfest i Sundsvall den 7 - 8 Oktober för dit ska nämligen jag släpa mitt beniga arsle :)

2011-09-22 @ 11:59:12
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: ladydoordie

Hade jag haft bättre koll på bloggvärlden i somras hade jag nog fan kommit och kikat, nu missade jag dock er spelning.. Men å andra sidan var det så jävla mycket annat jag missade också.. hahaha Det där festival-livet ;)

2011-09-24 @ 12:30:26
URL: http://ladydoordie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0