My Gear - Del 4 Epiphone Gothic Les Paul



Gitarr nummer två i min samling inhandlades 2003 och jag har alltid gillat den för utseendet och för hur den är
att spela på. Med den kan jag sitta och plöja skalor och köra nåt rep med men inte så mycket mer än så. Inte för att den inte duger till annat utan mest för att jag nu har annat som låter bättre.

Annars är det väl inget direkt märkvärdigt alls med denna gitarr. Passiva originalmickar och ett ok ljud. Den har varit lite jobbig att repa med då den är väldigt basig och stjäl frekvenser för basisten så jag skred till verket med att byta ut stallmicken till en EMG LH-300 B, samma som sitter original i några av ESP's Alexi-modeller.



Resultatet blev skitbra och nu låter den så mycket bättre än innan. Även denna gitarr har fått en rätt stor andel scentid med Vision!


Kommentarer
Postat av: Kim

Snygg gitarr! :)

2011-03-27 @ 22:35:44
Postat av: Seance

Cool gitarr och coola bilder extra plus för den snygga posterflaggan i bakgrunden.

2011-03-28 @ 01:54:50
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Fred

Sv: Thankie!

2011-03-28 @ 19:38:21
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0