My Gear - Del 3 BC Rich Warlock



Nu tänkte jag beta av resten av mina gitarrer i kronologisk ordning och först ut blir då min allra första första
gitarr och hårdrocksyxa! Den köptes 2001 och är USA-tillverkad med BC Rich's egna tremolo och aktiva EMG-mickar. Tror jag gav 3000 för den på auktion, vilket är ungefär samma pris man kan få en ny korea tillverkad budgetwarlock för idag. Men de USA-tillverkade gitarrerna var ínga budgetgitarrer alls. Min gitarr har bra trä (tung som fan!), bra elektronik som aldrig krånglat och är väldigt balanserad. Jag hade kunnat betala mer för den absolut. Idag finns BC Rich gitarrer i olika prisklasser från de dyraste handtillverkade modellerna från U.S.A. till de billigaste budget modellerna som är tillverkade i Korea.

Nuförtiden använder jag inte min Warlock så mycket vilket är lite synd då den låter riktigt bra och är rätt nice att
spela på också. Jag använde den mer i tidiga Vision än vad jag gjort med Frantic Amber, kanske är det dags att ändra på det?

Den fick i alla fall vara med på ett väldigt tidigt Frantic Amber-photoshoot:



Några livebilder från 2007 med Warlocken. Dnna bild är tagnen av den duktiga Soile på www.extremmetal.se!

Bilden nedan är faktiskt en bild tagen av Anna Bumbi, och den är även en av mina favoritlivebilder!



Just nu ligger Warlocken nerpackad i hardcase och saknar en pickup för jag lånade den till en annan gitarr. Jag ska ta tag i det så småningom. Min gamla trotjänare förtjänar trots allt ett bättre öde än att ligga nerpackad dag som natt.

Kommentarer
Postat av: Seance

BC RICH WARLOCK är ju klassisk metal gitarr självklart ska du använda den mer.

2011-03-18 @ 19:35:37
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Kim

Ja, fina gitarrer skall vara framme... :)

2011-03-18 @ 20:06:28
Postat av: Teenage mutant ninja ......

Nej, nej! Våga inte ens tänka på att byta ut explorern du kör med nu! Ni är ju för fan som gjorda för varandra! Warlock och egentligen alla BC Rich är hårdrock för mig, inte metal. Sen måste jag passa på att ge dig lite beröm för alla sköna inlägg i så många nästan sjukligt intressanta avdelningar. Fattar inte att du orkar! Som så många andra läser jag ofta men kommenterar sällan så nu får jag ösa på lite extra. :) Keep up the awesome work!

2011-03-18 @ 21:15:09
Postat av: Susanna

Sen är ju Warlockarna jävligt snygga också ;)

2011-03-19 @ 10:55:24
URL: http://soulcollector.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

En av dom troligen snyggaste gitarrerna!

2011-03-19 @ 12:14:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0