Deicide x2



Jag kanske aldrig nämde mina besök på Metaltown och Copenhell, det gick så snabbt med tankarna på annat håll har jag tråkigt nog inte "left i bloggen". Hur som helst, lite uppdateringar kommer här!



Planen var att jag bara skulle till Metaltown för att jag hade en plats på listan av ingen mindre än Ralph Santolla i Deicide. Vi lärde känna varann på nätet som kompisar och när han frågade sina vänner på facebook om någon ville ha gästlistplats så fick jag en av dem.


Hahaha, sjysst område det var!


En bacardi breezer i solen i väntan på att bli insläppt var inte så fel...

Det spontana i det hela var de spelade även på Copenhell på fredagen, och eftersom Elizabeth numera bor i Danmark så kunde jag dels hälsa på henne och dels att sova. Inte heller fel att få se både Deicide och Judas Priest två gånger!



Sagt och gjort, Ralph fixade in mig på listan även där och resan klockan sex på morgonen med tåg från Stockholm var inledd. Tyvärr vill Elizabeth nu åka direkt till Metaltown då även hon fick gästlisteplats och faktiskt hade träffat en ny kille som skulle vara där båda dagarna. Så jag fick åka och träffa Deicide själv...creepy!




Ralph var förstås jättetrevlig som vanligt och vi hängde en del med killarna i Malmöbandet Visceral Bleeding, förutom de andra medlemmarna i Deicide. Martin, sångare i Visceral Bleeding var dock mycket bättre på att ta bilder än jag så jag har fått låna ett par av hans bilder. Tack Martin!



Vi satt en del och förfestade i logen men gick också ut på området och fixade med tekniska prylar som strulade. Vad är det med pedaler egentligen? Hur som helst, även gitarrerna fick en sista koll av gitarrteknikern och sedan gick vi tillbaka till logen när Ralph skulle värma upp.


Ralph värmer upp innan giget!

När det var dags för soundcheck så gick vi dit och tog lite dricka från logen med oss. Deicide gjorde en snabb soundcheck innan de gick upp. Folk hade dock redan börjat samlas framför scenen.


Dags för soundcheck!


Steve och Ralph redo för gig, fotas här med Tobias från Visceral Bleeding.

Setlisten för Copenhell var något kortare (än Metaltown):

1. Once Upon the Cross
2. When Satan Rules His World
3. Serpents of the Light
4. Hang in Agony Until You're Dead
5. They Are the Children of the Underworld
6. Witness of Death
7. Into the Darkness You Go
8. How Can You Call Yourself A God
9. Lunatic of God's Creation
10. Sacrificial Suicide


Martin och jag kom på att vi hade gemensamma bekanta då hans fästmö Lina Tiger spelar trummor i bandet Godass som vi har lirat med både på Sweden Rock förra året och på Harry B James i år. Världen är liten! :-D



Efter giget var det förstås Judas Priest och efter det så gick man faktiskt och la sig rätt tidigt då man skulle dra till göteborg tidigt dagen efter! Jobbigt läge att flänga och hit dit men det var det värt!


På morgonen.. På tok för tidigt!

Till metaltown kom jag dock rätt sent då jag mötte grabbarna på hotellet och det tog ett bra tag innan de åkte till festivalen. Väl där gick allt som på räls: middag, riggande, soundcheck. På detta gig fick jag mer bilder och videos, dock så var jag sämre på att ta bilder backstage... Här är i alla fall lite godbitar från Metaltown!











Setlisten för Metaltown var:

1. Homage for Satan
2. Dead by Dawn
3. Once Upon the Cross
4. Scars of the Crucifix
5. When Satan Rules His World
6. Serpents of the Light
7. Hang in Agony Until You're Dead
8. Conviction
9. They Are the Children of the Underworld
10. Death to Jesus
11. Dead but Dreaming
12. Witness of Death
13. Desecration
14. Into the Darkness You Go
15. How Can You Call Yourself A God
16. Kill the Christian
17. Lunatic of God's Creation
18. Sacrificial Suicide

Några videos:





Så hur var gigen då?

Deicide måste jag säga är jäkligt duktiga musiker, i mina öron låter de fruktansvärt rutinerade och på dessa gig så hade folk väntat länge på att få se dem - vilket märktes! Jag tyckte båda gigen var skitbra även min favorit var Copenhell, där jag tyckte ljudet var bättre. Dock så var publiken betydligt bättre på Metaltown där tältet faktiskt gjorde det hela lite mer intimt och sen hade de också en längre setlist. Det var hur som helst grymt att se båda gigen!

Kommentarer
Postat av: Timmy

Nice one! Fast... nu är Ralph ute ur bandet (igen)?! Han var inte med när de spelade på MetalCamp i alla fall. Men det är härligt att se att de inte ställt in spelningar i Europa för en gångs skull!

2011-07-20 @ 13:32:49
Postat av: Mary

@Timmy: Ja, han drog faktiskt från turnéen! Sista giget han gjorde var i Italien och nu är han i Stockholm på besök.

2011-07-20 @ 13:41:47
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: Seance

Grymt bra inlägg! Intressant att se bilder från Copenhell och videona var suveräna! fascinerande

att se en Deicide från den kameravinkeln. Deicide och Ralph får styra ihop det igen det är ju Ralphs gitarrspel som lyft de senaste Deicide albumen.

2011-07-20 @ 15:17:47
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Nu blir jag avis på dig på RIKTIGT!

Helvete!!



sv:

tack för dina många och fina kommentarer!

2011-07-21 @ 18:58:34
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Avarquare

huu jag var där på metaltown, såg dock inte dig där bakom :D haha Deicide var grymt ! :) Copenhell har jag aldrig hört talas om, är det en nice festival eller? ^^

2011-07-28 @ 20:16:20
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: G

Du skäms då inte över att vara Groupie!?! Vidriga band hora!

2011-07-29 @ 15:18:07
Postat av: Mary

Hur blev att hänga med sin pojkvän (Ralph) till att vara en groupie? När jag själv spelar i band dessutom?

2011-07-29 @ 15:57:36
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0