My Gear - Del 2 ESP/LTD Dan Jacobs Signature



Säkert inte så många som visste hur min huvudgitarr egentligen ser ut, men nu vet ni.

Det är en LTD Dan Jacobs signature med blodstänk och en fullkomligt fantastisk gitarr att spela på och trots att massor av gitarrer har samma bestyckning så låter den här snäppet bättre ände flesta andra jag jämfört med. Det här är en gitarr som jag tycker kombinerar ljud och spelbarhet på bästa sätt. Nu tyckte jag blodstänket inte helt passade Frantic Amber, eller snarare var snygg ihop med Mios gitarr, så what to do? Lacka om den? Svindyrt!

Sen låter den alldeles för bra för att bara ha som rep/övningsgitarr så efter lite funderande var det bara att kasta sig i bilen och inhandla blanksvart självhäftande film och en hobbykniv modell mindre. En metod som kräver noggrannhet och tålamod, därav fick jag övertala min goda vän/allmänna tekniker Skorpan att hjälpa mig och tillsammans gjorde vi ett grymt jobb, tycker iaf jag.



Tyvärr har jag inga bilder på projektet men vi var tvungna att strippa all hårdvara från gitarren för att kunna göra ett ordentligt jobb och två timmar senare stod jag där med en skitsnygg "ny" gitarr, precis som jag ville att den skulle se ut! Fördelen med självhäftande film är ju också att skulle jag vilja ha tillbaka originalutseendet så är det bara riva bort filmen.

Den är utrustad med EMG 81/85 (förstås), Floyd Rose och en kul liten krets som ESP kallar Afterburner vilket är som en liten overdrive inbyggd i gitarren. Den aktiveras genom att ploppa upp tonratten. Kan dock säga att den inte behövs då den klöser ordentligt annars också, mer än mina andra gitarrer, även de med aktiva mickar.

Det är denna gitarr jag spelar med i första hand och den jag haft på inspelningar och i stort sett alla gig hittils, dock så ska jag ha en annan gitarr i Ryssland. Men mer om den och mina andra gitarrer en annan gång, då jag har inte mindre än fem stycken! ;-)

Kommentarer
Postat av: Kim

Snygg gitarr! Ja, själv har jag ju en ESP LTD EX-360 med EMG-81/60... :)

2011-02-20 @ 11:39:33
Postat av: Avarquare

awesome gitarr! Och du är awesome, gillar brudar som lirar gitarr eftersom jag själv velat det. Men eftersom jag inte hade någon motivation är det ännu bara en dröm :)) ...cello kanske passar mig bättre XD huhuhu <3

2011-02-20 @ 15:31:21
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Susanna

Jag gillade verkligen blod-versionen ;)

2011-02-20 @ 15:46:15
URL: http://soulcollector.blogg.se/
Postat av: BabyStrange

Sv; Men bäst för dig att du fotar mycket i Ryssland! :D Vill ha typ ett kort varje minut! Men du kan få dispens för när du är på scenen. För att jag är schysst på det sättet.

2011-02-20 @ 21:12:30
URL: http://poetsaredepressed.blogspot.com/
Postat av: Annely

Grymt snygg gura! ;)



SV: Ohja, det hade fan vart nåt!

2011-02-21 @ 19:29:18
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
Postat av: Micke

Riktigt bra scenbilder! :-)

2011-02-21 @ 22:52:00
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0