Close-Upbåten 2011

Äntligen var det dags för metalkryssningen nr 1! Jag och Marcus hade förberett oss innan med att äta middag för att spara in lite pengar från 600 kronors-buffén. Det var ju inte vi missnöjda med då vi fick mer tid i hytten med metal och förkrök, för att inte glömma de TVÅ shoppingturerna vi gjorde på Tax-Free:n. Hytten nedan kanske ser oskyldig ut, men skenet bedrar! 

 
Den oskyldiga hytten...


Partytime!

När det var dags för banden så smet vi ner till månpalatset och kvällen startade med Napalm Death. Napalm Death är sånt band som ska ses live. Argt, stökigt och rörigt kan tänkas men något mer orginellare utan speciella scenkläder får man leta efter. Sångaren är skön lugn  lirare som ser ut att få spamser varje gång en låt börjar. Det samlande intrycket blir en slags Dr Jekyll/Mr Hydes goes pop-britt/deathmetal. Riktigt underhållande! 












Peter och Robban

Väl där så träffade man förstås på några kända ansikten även om de ibland gör miner som man inte är så van att se! Vi varvade kvällen med att mingla och se dem band som det bjöds på och till slut slog vi oss ner med Patric och Erik vid första bästa hörnbordet. Vartefter folk hade slutat jobba och lyckats hitta bordet så fylldes det på med folk. Kan nämna att Robban och Patric hade redan åkt med båten i ett dygn innan och var då inne på festdag två. Trots att de var möra så var de uppenbarligen härdade och misnt sagt redo för fortsatt festande!


Julia, Erik och Sandra


Patric, Daniel och Marcus

Som andra band äntrade Raised Fist scenen och trots att de inte riktigt tillhör min bag så var det ett riktigt bra gig. Man kan inte säga att dessa grabbar inte leverar live. Publiken deras var inte heller sena att visa sin uppskattning för det.












Patric, Erik och jag


Peter och Marcus

Inne i minglet så träffade jag Anna Bumbi och hennes kompis som jag visste skulle på båten. Sen även italienskorna som var på båten, Jo och hennes kompis Elena. Det visade sig att vi hade några gemensamma bekanta i italien, världen är bra liten!





Tillslut var det dags för kvällens sista band, Bullet. Och jag måste väl erkänna att jag inte varit ett direkt fan av Bullet för att de in mina öron bara låtit lite AC/DC-kopia om dem. Men nu gav jag dem en ny chans på båten och fan vilket gig de gjorde! En äkta känsla av glöd genomsyrade bandet på scen och det gjorde att låtarna växte och man hörde flera av influenserna än AC/DC. Som ni märker, jag är omvänd! Dock så hade jag hoppats på att Paradise Lost skulle avsluta sista kvällen då jag deras musik nästan kräver kvällshumör. Men Bullet blev en trevlig överaskning och en sjysst början på den forsatta partynatten.









När jag hittade Bumbi igen så hade hon hittat de andra bloggerskorna som skulle på båten. Vi passade på och förevigade ögonblicket med några bilder! Flera tyckte om spektaklet och ville gärna vara med på bild. ;-)


Jess Fox, Sanibo, jag och Anna Bumbi


Robban och hans favoritbloggerskor! ;-)

Andra dagen så fick jag se Paradise Lost för första gången! Jag har velat se dem länge men det har aldrig blivit av. Tyvärr så hade de inget vidare ljud men när ljudet väl blev bättre så var det såklart en upplevelse för mig. Dock så var jag lite besviken på att det inte kändes som att de hade glöd när de spelade.











Sammanfattningsvis så hade jag och Marcus skitkul och var uppe hela natten i vanlig ordning! Tyvärr så hade många problem att komma på båten då ovädret satt stopp för flera av Silja-bussarna mot Stockholm genom en olycka i Södertälje. Säkert en hundra personer kom inte med båten och det var verkligen hemskt tråkigt. Vi som var där fick festa dubbelt helt enkelt!


Tack till Close-Up och alla som var där för en grymt kul kryssning!

Kommentarer
Postat av: [lisabjernhagen]

Nice pics :D ja förutom lilla blonda bloggerskan där då. Need to be honest. Hon som spelade in diss-videon med sina kompisar om mig och vårat band.

2011-02-18 @ 16:37:22
URL: http://lisabjernhagen.com
Postat av: Seance

Grymt bra inlägg!

2011-02-18 @ 21:44:54
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Bumbi

Grym resa trots att vi inte var så många. En liten men grym skara. Fan va bra bilder din kamera tar. Är kanske för att jag är van vid in som är minst 6 år gammal. ;)

2011-02-18 @ 22:01:44
URL: http://annabumbi.blogspot.com
Postat av: [lisabjernhagen]

sv: Thanks!! :D

2011-02-18 @ 23:49:09
URL: http://lisabjernhagen.com
Postat av: Grimgoth

Verkar varit en grym resa och kul att du träffa lite bloggare också.

hytten såg nice ut med faktiskt.

2011-02-19 @ 11:44:22
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Avarquare

DAMN, du är så sinnessssnyggg!!! ;*

2011-02-20 @ 15:32:53
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: saniboho

hahahahah! se på fan, ännu mer bilder från vår lilla träff. GRYMT! ;)

2011-02-21 @ 03:17:37
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0