Summer Breeze - en resa till Tysklands Sweden Rock Festival Del 3

Den tredje dagen så var vädret betydligt varmare, verkligen stekhett. På morgonen kändes det som att man kunde steka ägg på huden om man ville. Då fick mitt paraply, som egentligen skulle skydda mot regn, göra en bra insats som solskydd, när nu krämerna på 50+ inte ens räckte till, när man skulle blanda sin första grogg.


Jag får aldrig färg på benen, så dem kunde lika gott vara utanför.

Dagen började med groggar såklar och fortsatte med öl och annat smått och gott. Bland annat så invigde vi Sandras nya absint vilket gjorde susen under dagen. Vi träffade några av Sandras kompisar från Estland och hittade skugga i Jonas bil. Dagens schema var: watain, cannibal corpse, Hypocrisy. Tyvärr glömde jag kameran i tältet och trodde jag tappat den, men jag hittade den som tur till slut och fick en massa filmat på Hypocrisy.



Här har vi hjälm-klubben. Den till höger skulle jag säga var den snyggare... Det kommer ni även se längre ned.



Bears and beers!

År 2010 är verkligen Watains år. Från att ha varit ett mer obskyrt black metalband så spelar dem i år på alla möjliga metalfestivaler och kritiker som fans hyllar deras senaste skiva. Även jag är en av dem och har efter deras gig på Summer Breeze tillsammans med Marcus köpt biljett till deras spelning på Klubben i Stockholm. Missa dem inte du heller!


Jag lånade hjälmen ett tag...

Cannibal Corpse är ju alltid Cannibal Corpse, man vill inte missa att se Corpsegrinders nacke in action. Inte minst för att de var med och startade den amerikanska dödsmetallen på 90-talet. Kommer aldrig glömma när jag såg komedin Ace Ventura: Pet Detective när jag var 11-12 år och hörde Cannibal Corpse och tyckte att det var hur ballt som helst! Det tog flera år innan jag fick reda på att det var Cannibal Corpse i Ace Ventura-filmen, men det gjorde inte upplevelsen mindre då.



Sandra och Jonas från andra campet

Hypocrisy är däremot ett band som jag har lyssnat på sedan den tiden. Det var ett av dem allra första hårdrocksband jag började lyssna på. Blandbandet jag hade på den tiden var av den konstiga blandningen Greenday, Millencolin, Hypocrisy och gamla Katatonia. Jag gillade konstrasten mellan låtarna, gillade farten och energin hos skatepunk-banden samt tyngden och det mörka hos dem andra två banden. Kanske är det därför jag idag älskar death/thrash så mycket? Hur som helst, när jag ett år senare hittade Metallica så blev jag fast, och sedan dess har jag alltid varit hårdrockare i själ och hjärta. Så det är en anledning till varför Hypocrisy är så viktigt för mig, utöver att jag tycker dem är jävligt bra förstås.







Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Trevligt med lite mer om denna fstival.



sv:

får man verkligen hoppas att det blir mer CLose up för mig i framtiden ;)

2010-09-01 @ 14:48:42
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Seance

Cannibal Corpse dyker även upp i den nya komedin "In The Loop"

2010-09-01 @ 21:20:04
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Mia

Gillar om det du skrev! Underhållande att se en del fina grejer och inte endast det generella grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-12-01 @ 21:20:42
URL: http://jade.se/paketresor/bali

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0