Ozzy Osbourne på globen

I ett mörkt fullsatt Globen börjar Ozzy plötsligt skrika för att få igång publiken. Det taggar folk som fan som genast hakar på. Strax efter drar konserten igång med i min mening hans bästa låtar Bark at the Moon! För att nu spräcka denna perfekta början så öppnar han pipan, det låter nämligen som han sjungit sönder sig. Rösten är svag och tonerna inte helt på g. Fan, fan , fan!



Hur som helst, jag har väntat längre på det här och det var faktiskt guld ändå att få se! Konserten går vidare och som låt tre kör han Mr. Crowley även den en stekare och tar även fram sin kända brandslang och ser till att både blöta ner sig själv och publiken. Dock så kan man inte låta bli att undra, var är showen? En artist i den här storleken förväntar man tar med sig den ena bomben efter den andra och i Ozzys fall även fladdersmöss. Scenen var bortsett från brandslangen helt tom på rekvisita. Känns som att han tagit snålvarianten till Europa. Inte ens en ordentligt skärm på sidan av scenen som idag är praxis. Istället körde dem på Hockey-skärmarna med sunkiga färger och upplösning.



Hur som helst, showen fortsätter, musikerna spelar bra även om Ozzys röst inte håller. Även den nye Gus som dock ser lite nervös ut i jämförelse med den mer rutinerade Zakk. Det krävs lite mera scenpersonlighet för att fylla skorna från både Zakk och Randy! Mitt i giget kommer en till gitarrist in och kör komp. Vem var det, någon som vet? De drar av några Black Sabbath-covers som jag iofs inte kommit til showen för att se. Ozzy-låtarna Suicide Solution och Road to Nowhere tycker inte jag heller är något att hänga i julgranen. Så kommer den, stjärnskottet för kvällen, Shot in the Dark!! Ozzys röst lyser upp och låter plötsligt 20 år och ett par kilo droger lättare. Trots att Gus slarvade på några toner på solot så blev det här kvällens stora höjdpunkt. Kvällen fortsätter med fler Black Sabbath covers (why?) och man sitter och bar och håller tummarna för att resten av pärlorna snart ska komma.



Till slut kommer Crazy Train men i övrigt fick man vänta förgäves. Konserten avslutades med Mama, I coming home och Paranoid. Jag kan inte förstå. Varför körde han så mycket Black Sabbath istället för sina egna guldkorn? Vart tog Rock n' Roll Rebel, Perry Mason och Centre of Eternity vägen? Vart tog I Just Want You vägen? Halva kvällen gick åt till Black Sabbath-låtar, med taskig röst. Så som ni hör så blev jag rätt besviken... Dock så är jag glad att jag fick se gubben solo innan han också försvinner. (DIO R.I.P.)

Kommentarer
Postat av: Seance

Öppningen på konserten var fantastisk "Bark At The Moon" i "Let Me Hear You Scream" blev det låt säga så här när man har förinspelade körer i en låt är det ju bra om någon i bandet står vid mickarna när körerna kommer för att ge sken av att de sjunger i körerna.

Varför spela en massa Black Sabbath ? Jag gillar Black Sabbath men på en Ozzy konsert vill jag ju höra Ozzys låtskatt och i den låtskatten ingår inte "Fire In The Sky""Don´t Want To Change The World""Road To Nowhere" och kräkmedlet "Mama I´m Comming Home" som man blev tvångsmatad med i kväll.

Kvällens höjdpunkt var "Shoot In The Dark" tillsammans med öppningspåret och Crazy Train.



Dessa låtar var djupt saknade

Over the Mountain

Rock n Roll Rebel

Miracle Man

Breaking All The Rules

Perry Mason

Back On Earth



2010-09-08 @ 02:01:58
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Seance

Scenshowen som vi fick kändes jävligt cheap ass ! Om man jämför den med den de kör på OZZFEST varför kunde de t.e.x. inte köra den otroligt sköna intro filmen de kör i U.S.A klicka på min blogglänk för att se den och se där borta kostar man på sig en storbildskärm här får vi titta på en värdelös jumbotron. Ozzy får ta mig fan sluta snåla och titta på band som Metallica, KISS, Maiden, AC/DC som tar med sig en påkostad show till europa.



Fick nästan flashback till Motley Crues lågbudget spelning på globen härom året men Ozzys band var genomrepade iallafall.

2010-09-08 @ 02:11:24
URL: http://www.youtube.com/watch?v=hak1Vz-k8Ik
Postat av: Grimgoth

Ozzy är alltid Ozzy!!!



Hoppas du uppskattar inlägget från min sida idag med ;)

2010-09-08 @ 09:21:08
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

sv:

Forever Gone EP (1992).

Tack, och det kan jag mycket väl tänka mig att det var lite svårt, lite små coolt måste jag säga också ;)



2010-09-08 @ 11:20:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: lady do or die

Jag är inte helt förvånad, och det är trist att du är besviken - även om det gör oss so inte kunde närvara lite gladare ;D haha.

But still som grimgoth säger, Ozzy är alltid Ozzy och att ha sett honom är en grej bara det!

2010-09-08 @ 12:26:34
URL: http://ladydoordie.wordpress.com
Postat av: Smulan

Klockren recension! Nu behöver jag inte gråta mig till sömns för att jag missade spektaklet! Tyvärr så tror jag Ozzy's bäst före datum kan vara på väg att rinna ut. Med gubben ska ha en rejäl skopa credd för att han överhuvudtaget orkar! Jag skulle fan ge min högra arm (kanske inte men en massa pengar)för att få se och höra Diary of a madman men den ska ju Randy och ingen annan spela..

2010-09-08 @ 18:33:30
Postat av: Niklas

Bra recension, Mary! Håller med om att "Shot In The Dark" var bästa låten och att showen kändes lite snål. Dock gillade jag Sabbath-låtarna. ;)



Killen som hoppade in som andra gitarrist då och då var samme man som spelade keyboards. Adam Wakeman heter han, för övrigt.



Min recension av spelningen: http://outerheaven.blogg.se/2010/september/recension-ozzy-osbourne-pa-globen.html

2010-09-09 @ 23:32:21
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Objektivt Fan

Håller med recensionen.

2010-09-11 @ 15:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0