Marcus födelsedag

I lördags var det Marcus födelsedag och vi hade planerat in hela dagen för det. Jag började med att städa och göra frukost åt honom och sen tog vi det lugnt i soffan tills det var dags för äventyret på stan. Äventyret började med att vi skulle se en film som vi länge sett fram emot - Inception. Så vi begav oss i regnet till Hötorget för att gå och se den på bästa tiden för oss, eftersom vi hade andra saker planerade efteråt.


Tur att vi tog paraply med oss.


Det fina vädret vid hötorget.






Popcorn!

Filmen var verkligen asbra och jag kommer göra ett eget inlägg och recensera den. Efter bion var det dags att gå och äta middag och vilket ställe är inte lämpligare att fira en hårdrockskille på än Texas Longhorn? Att jag känner den asgrymma kocken på Texas vi odenplan gör ju inte saken sämre. ;-)

Vi hade verkligen tur att få bord då det inte går att boka bord på Texas och precis efter vi kommit in och fått maten så var alla platserna fulla och folk stod i kö vid dörren.


Supernice ställe!


Förväntansfull Marcus


Inredning på Texas


Mer inredning...


Förväntansfull Mary


Förrätten som anlänt! Vi fick extra nachos av kocken Mats. ;-)


Maten framme!


Marcus tog hellre pommes.. Och han var faktiskt mycket nöjdare med maten än vad det ser ut här.

När vi ätit klar och tänkte gå så överaskade Mats oss med en dessert då han visste att Marcus fyllde år! När den väl kom in så hade den sprakande tomtebloss och allt. Jag försökte fota det men föll på målsnöret när kameran var så seg så den tog bild precis efter det slocknat. På bilden kan man fortfarande se glöden..


Lite glöd kvar i alla fall på tomteblossen..
.


Texas Longhorns bästa kock, han ville egentligen inte vara med på bild så jag gjorde en kompromiss.

Tillslut var dags att dra på krogen och möta upp Marcus band och kompisar. Vi hann hem emellan och bytte till bekvämare kläder och tog med oss lite färdkost. Sen bar det iväg till Rocks på söder!

Väl där så var det rätt tomt eftersom det var helgen innan löning. Men det gjorde inte oss något då sällskapet, musiken och personalen var kanon. Jag smet till Lasse och fick honom att blanda både White Russian och Pina Colada. Efter man druckit Lasses så blir ingen annans lika bra!


Simon, jag och Marcus


Danne och Nicki


Mia och jag


Micke, Simon och Nicke


Nicke och Danne viskar hemligheter


Danne, Marcus och jag


Kommentarer
Postat av: Seance

Mmmmm...Texas

2010-09-21 @ 00:22:29
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: kim

Låter som en bra dag. Ja, Inception vill jag också se. Hälsa till Marcus!

2010-09-21 @ 07:43:52
Postat av: kirre

va inception bra?

2010-09-21 @ 10:41:14
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Shit va bilder!!

Me like, verkar varit mysigt med.



Gjorde ett inlägg ang. Live Nation idag och lånade där med dina lösningar med viss omskrivning, hoppas det är ok, in och i debatten nu om detta viktiga ämne ;)

2010-09-21 @ 10:42:51
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0