Hemresan från Summerbreeze

Hade helt glömt bort att berätta om resan hem från Summer Breeze. Här kommer det i alla fall...

Vi började köra klockan sju på morgonen och det visade sig vara ca en halvtimme för sent. Från att det var ingen kö, var det kö överallt. De hade inga vakter någonstans för de började klockan åtta, och när de väl kom så var det redan försent och dem endast till besvär. De hade nämligen fått order om att tömma ett camp i taget och inte lite grann från varje camp, det innebar att dem som började åka vid nio från "rätt" camp, kom iväg tidigare än om man börjat åka klockan jsu från "fel" camp. Tre timmar stod vi i kö innan vi kom därifrån.

Hur som helst, väl på vägen gick det smidigt och vi körde på hela dagen tills vi kom till staden Lübeck där vi tänkte ta färjan. Det visade sig att priserna på färjan vi sett på nätet hemma i Sverige inte stämde. Skulle man vi resa till samma pris som vi budgeterat för så behövde man åka med lastbilschafförerna på natten. Halvsnåla efter en dyr festivalresa så bestämde vi oss för att ta nattbåten med hytt och därmed få en extra kväll i Lübeck.

Vi kände alla för att göra en smärre uppfräschning efter festivalen och den långa resan. Vi hittade vare sig en dusch eller toalett som vi fick tillåtelse att använda så vi slog oss och ner och gjorde ett eget litet camp vid en a stadens fontäner. Alldeles bredvid oss hade tyskarna en liten vinfestival som uppenbarligen fick sig något extra att titta på.


Vårt nya camp


Den lilla vin festivalen


Fontänen med ansiktstvätt


Sandra visar hur man gör


Stirrande gubbe

Vi vi var rena och fräscha så tog vi en promenad i staden och såg både vackra byggnader och konstigt affärer. Efter ett tag började vi leta efter en trevlig bar och ta något svalkande att dricka innan resan.



Sandra och jag turistar i Lübeck


Den här affären hade en massa små trädjur som såg ut att gå i butiken. Cool marknadsföring!



Vi hittade till slut ett hak som såg trevligt ut och som visade sig ha asgod Pina Colada och inte bara den, utan säkert 15 st olika sorters Colada. Vi tjejer hade väldigt svårt att välja men Marcus tog det säkra före det osäkra och körde en stadig öl.









Efter drinkturen var det dags att åka till båten mitt i natten. Vi fick vänta rätt länge i mörkret då alla lastbilar verkade ha förtur. Väl på båten så verkar det som att vi är helt ensamma på färjan med lastbilschafförerna. Tur att vi hade Marcus med så vi slapp vara de enda tjejerna på båten... Vi såg till att sova ut och att passa på att bunkra med öl nu när vi ändå skulle åka direkt hem. ;-)


Bra utsikt


En morgontrött Marcus


All öl vi köpte... Utöver all sprit vi dessutom köpte i Tyskland ;-)

Kul resa som fan!

Kommentarer
Postat av: Desecrate

"Tur att vi hade Marcus med så vi slapp vara de enda tjejerna på båten..."



Hehehe, bara jag som tycker att den meningen var roligt formulerad? :)

2010-10-04 @ 09:59:03
Postat av: Seance

Vad kul att du fick med en bild på mig i din blogg vad tycker du om mina nya snygga röda brallor? Jag var precis på väg upp på hotelrummet med mitt ragg då såg jag Sandra böja sig fram vid brunnen så klart jag måste stirra ...jag gillar att stirra

2010-10-06 @ 03:10:14
URL: http://seance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0