Film - Inception



Detta var en film som med sin trailer satte ribban högt och gav höga förväntningar. För ovanlighetens skull så överträffades faktiskt mina höga förväntningar. Filmen är lite av vad jag kallar en modern sci-fi, en genre som jag för övrigt älskar. Den utspelar sig i framtiden och behandlar frågeställningar därefter men utan rymdtemat som präglar andra sci-fiction filmer. Jag tänker inte gå in på direkt vad den handlar om eller ens säga vilken film den eventuellt liknar för jag vill inte förstöra er upplevelse. Det var en två och en halv timme lång upplevelse som man inte ville skulle sluta. Den måste ses och borde definitivt ses på bio för bästa effekt!

Till detta vill jag också tillägga att Christopher Nolan har blivit både en favoritmanusförfattare och regissör. De senaste Batman-filmerna var inte heller att leka med. Kommer definitivt ha koll på vad han gör i fortsättningen.



Kommentarer
Postat av: kirre

Låter som någonting man kanske bör spana in ,.

2010-09-21 @ 13:29:08
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Denna ser jag fram i mot.



sv:

Nu har jag fått en nyhetsbrev och jag vart rasande, ännu en gång blir vi fans överkörda av "Den Svarta Biljettförsäljningen..."

2010-09-21 @ 14:15:09
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Seance

Ska verkligen se denna film. Mr Nolan är defnetivt tung, nu har jag inte sett batman filmerna men "Memento" från 2000 som han slog igenom med är riktigt bra. En minst sagt intressant berättar teknik i den filmen.

2010-09-21 @ 14:38:41
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Kim

Ja, det blir väl till att se denna film. "The dark knight" är ju kanonbra!

2010-09-21 @ 15:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0