Spel - Brütal Legend



Jag har redan bloggat om detta spela men jag känner att jag måste göra en blänkare igen när jag hittat tillbaka till det. Spelet utspelar sig i en miljö som mycket riktigt är en enda fet metalvärld och som bjuder på allt ifrån klassisk heavy metal till glam och hårdrock och death och thrash metal. Till kända fantastiska dängor och lite mindre kända guldkorn får man till en stor del köra runt i världens coolaste bil för att stanna och slåss med allt ifrån glam-rockare och emokids med din elgitarr och yxa. Väl lagom till boss-dags så får man istället köra ett strategi-spel mot motståndaren sk Stage Battles, med hjälp av sin armé av headbangers, motorcykelknuttar a la Halford, tjejmusiker med automatvapen (ja, kika på statyerna i uppdraget när du fixar vapnena åt dem) m.m. Ascoolt!

Låtlistan bjuder på saker som Sanctuary "Battle Angels", King Diamond "Welcome Home". 3 Inches of Blood "Destroy the Orcs", Crimson Glory "Quwwn of the Masquerade", Testament "For the Glory of...", Slayer "Metal Storm", Metal Church "Metal Church" och till med en Dethklok-låt "Murmaider". De drar sig inte heller för instrumentala låtar och har bland annat King Diamonds "Cremation". Glömde jag att säga att inga mindre än Rob Halford, Ozzy Osbourne och Lemmy Kilmister är med och gör röster till spelet? Är du hårdrockare och spelar, bara spelare, eller bara hårdrockare, du måste pröva det här spelet om du inte gjort det!

Någon som har PS3 och vill ta en match online? Säg bara till!

Lite screenshots!


Lite av de snygga bilarna i spelet. Självklart går det att uppgradera sin bil med både vapen och baslåda!


Vår roddar-hjälte Eddie Riggs (Jack Black) med sin yxa och gura


Eddie snackar med en av tjejerna i spelet, Lita Halford


Gene Simmons-monstret!


Klart man ska sola för att kalla fram bilen!


Man får demonvingar för att få en bra överblick när man spelar Stage Battles.


Här är väljer man sin armé.


Eddie och slutbossen


Kommentarer
Postat av: Kim

Underbart skrivet! Såg spelet i stan för 169 kr... Hör av mig när jag spelat lite...:)

2010-10-10 @ 13:11:18
Postat av: Fred

Helt klart nästa spel på inköpslistan, borde skaffat det för längesen men det e gött att vänta tills det tappat lite i pris...

Kör X-box så det blir tyvärr ingen match, du hade säkert sparkat min rumpa ändå ;)

2010-10-10 @ 13:33:29
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Fred

Om vi diggar fringe? Varför då? Kul att du gillar namnet!

2010-10-10 @ 14:16:59
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Fred

Hmm, Har ju kollat rätt mycket på Fringe... Har säkert fått det där ifrån, vam vet var man får allt ifrån? :)

2010-10-10 @ 15:37:42
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Natalie

Hej, älskar din blogg! Undrar om du skulle kunna berätta vart din lila fondvägg är ifrån? Har letat som en galning efter exakt den men jag hittar den aldrig :( Skulle vara otroligt schyst!

2010-10-10 @ 18:54:13
Postat av: Grimgoth

Är spelet så kul då?

2010-10-11 @ 10:40:45
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Kim

Har nu köpt spelet och spelat lite. Verkar precis så bra som du beskriver det! :)

2010-10-14 @ 10:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0