Nytt spel - Fallout New Vegas



Äntligen har ett nytt spel i Fallout-världen kommit! Man kanske inte får säga det nu när man nyligen berömt Brütal Legend så mycket, men om det är något spel som enligt mig ska få priset som världens bästa spel så är det Fallout 3, utan tvekan. Jag älskar det fria konceptet som redan började i första Fallout, ett spel där man kan göra vad man vill. Man kan följa storyn, om man vill, men om man inte vill kan man se till att bli och göra något annat. Därför kan man spela spelet om och om igen och få olika upplevelser varje gång. Rollspelet Oblivion är uppbyggt på samma sätt och är också grymt kul men miljön i Fallout toppar det mesta tycker jag. Fallout har en post-apocalyptisk miljö, alltså en värld som utspelar sig i resterna efter jordens undergång. Allt är så grymt snyggt (speciellt i Fallout 3, Fallout 1 och 2 inte lika mycket) och det är spännande att utforska allting. Att spelet förstås har sin andel mutanter gör ju inte saken sämre!



Pröva lyckan?


Verkar som att hunden "Dogmeat" ändå fick följa med till Vegas.

Nu har det som sagt kommit ett nytt spel till Fallout-familjen, Fallout New Vegas och det utspelar sig som man kan tro i ett postapocalyptiskt Las Vegas. Det har tillverkats av ett annat företag än Bethesda Softworks, nämligen  Obsidian Entertainment, jag hoppas att spelkänslan blir av samma kvalitet, men det blir det säkert. Tror inte att Bethesda skulle sälja Fallout varumärket till vem som helst. Det är inte en uppföljare till Fallout 3, men det utspelar sig i samma universum. Spelet kommer äga rum tre år efter handlingen i Fallout 3 men det sägs att ingen av karaktärerna i Fallout 3 kommer vara närvarande i Fallout New Vegas. Nu när lönen har kommit kommer detta vara ett glasklart inköp.

Fallout - New Vegas here I come!



För er andra Fallout-freaks, glöm inte att spela DLC:erna till Fallout 3 om ni inte gjort det redan. Inte lika givande som ett nytt spel såklart men de är asläckra! DLC:er och miljöerna är Operation: Anchorage (Alaska), The Pitt (staden Pittsburgh), Broken Steel (samma), Point Lookout (Maryland, träskmark) och Mothership Zeta (rymdskepp), där Broken Steel är fortsättningen på huvudstoryn i spelet.


Ser du fram emot New Vegas lika mycket som jag?

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Detta verkar skoj, tyvärr har jag för seg dator för detta :(

2010-10-25 @ 09:17:06
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fred

Hinner fan inte spela längre... Men det ser fett ut!

2010-10-25 @ 09:34:24
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Grimgoth

Bilar,Trolltyg i tomteskogen och Planet 51.



tidsinställda inlägg är hur bra som helst kan jag avslöja, använt mig av det sedan det kom typ :D



Jo jag vet men jag har ingen krysslåda eller PS3,Nja, jag får klara mig helt enkelt tills man kan uppgradera burken, är ju fler spel man vill lira så ja...

Dock kostar det ju en del...

2010-10-25 @ 09:42:36
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Smulan

Redan inhandlat. Till PS3 då, grannarna i andra huset klagar på fläkten i Xboxen...

2010-10-25 @ 09:54:37
Postat av: Hedvig

Ha ha, jaså gjorde han det! Ha ha, då ska jag påminna honom om det... :)

2010-10-25 @ 11:22:17
URL: http://www.hedvighandarbetar.blogspot.com/
Postat av: Niklas

Älskar Fallout 3, detta måste givetvis införskaffas det också. Kan berätta att Obsidian Entertainment till stor del består av gänget som gjorde de två första spelen i serien, så chansen är nog ganska stor att Fallout-känslan är intakt. :)

2010-10-25 @ 16:49:46
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Kim

"Fallout: New Vegas: är en spinooff som står på egna ben tack vare lysande spelmässiga tilläggg och en riktigt bra story..." 8 av 10 enl tidningen Gamereactor... Blir nog ett inköp tillsammans med Call of duty: Black ops, Rock band 3, Grand Turisimo 5... Det blir en dyr höst...

2010-10-25 @ 21:06:27
Postat av: Last Exit

War, war never changes... bara den frasen skicka rysningar av glädje ner för min ryggrad!



Sv. Nja... sitter redan på en rätt hög lön så att begära mer nu är bara girigt... jag klarar mig rätt bra på min nätta "lilla" lön ;)



Blir de några bra bilder så skall jag be att få dem så lägger jag upp dem på bloggen!

2010-10-26 @ 15:45:55
URL: http://lastexittonowhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0