Watain på Klubben



Moshpit på första låten? Det var kanske vad man kunde vänta sig när Watain äntrade scen på ett fullsatt Klubben på Allhelgonadagen, och det var också vad som hände. De började med andra låten från senaste skivan, "Malfeitor" och fick då som sagt moshpiten att sätta igång där. I samma kaliber fortsatte det och publiken var som trollbundna. Efter låtar från deras senaste tre skivor så kom överaskande Selim Lemouchi, från bandet The Devil's Blood, upp på scen, influgen från Holland för att köra den sista låten på den senaste skivan "Waters of Ain". Låten på nästan 15 min blev som en seans, det var helt fantastiskt.

Watain gjorde ett asbra gig igår, en jäkla hitkaskad med energi och stämning som få. Ljudet var riktigt bra, inte minst gitarrljudet som var grymt (Mesa Boogie-förstärkare då). Det var bra balans också, så när som på Selim Lemouchis solon som kunde ligga lite högre i mixen. Men faktum var att giget var så bra att jag var tvungen att köpa t-shirten som var upptyckt speciellt för det giget. Faan bra av Watain att trycka upp sådana nice saker!


En jäkla miljö på scen...


Eld sparades det inte in på!


Hade det varit något som hade önskats så hade det varit en extra rökmaskin.. Allt annat var så symmetriskt så att röken ständigt kom från enbart höger kändes fel.


Watain glömde förstås inte sina grishuvuden hemma


Grymt med tre gitarrister på scen!


Selim Lemouchi från bandet The Devil's Blood

Och så lite livevideos till er som inte var där!








Kommentarer
Postat av: Kim

Lite gamla KISS-vibbar att ha levande ljus på scenen. Hur ser tröjan ut då?

2010-11-01 @ 11:50:59
Postat av: Anna

Synd att det blev slutsålt, hann inte skaffa några biljetter! Hade vart kul att se!

2010-11-01 @ 12:05:30
URL: http://nophobia.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Förstår mig inte på Moshpits men men, verkar varit en trevlig spelning iaf. :)

2010-11-01 @ 16:31:57
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Ahhh, där missade man nåt.

Har aldrig sett Watain live. :(

2010-11-01 @ 21:22:25
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Annely

Såg dem i Luleå den 5.e september, det är det den absolut bästa spelningen jag någonsin vart på. Watain är perfektion, helt enkelt. Något man verkligen måste bevittna live om deras musik faller en i smaken. Åh, jag vill se dem igen!

2010-11-01 @ 21:45:34
URL: http://ereshkigal.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Åh Watain! Många av mina vänner ifrån Värnamo var på den spelningen :O

2010-11-02 @ 11:03:05
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: L

Sjukt sjukt sjukt bra gig! Skrev precis klart min recension och lånade en av dina youtube videos, hoppas det går bra :)

2010-11-04 @ 14:25:52
URL: http://amiinside.blogg.se/
Postat av: JJ

Jag håller med dig om att det kändes klent med bara en rök som steg upp endast från ena hållet. Annars satt det som gjutet, dock är det mysigare om de pyntar skiten utan att man ser allt medan de håller på, det ska komma som en väntad överaskning. Jävligt kul att trummisen hela tiden såg sådär heavy metal-glad ut också. Annars saknade jag något, kan dock inte sätta fingret på vad det var. Men de imponerar som vanligt Watain. Destroyer hoppas jag dock kom till insikt att det är dags att lägga ner nu, eller så kan någon viska att variation ibland förnöjer.

2010-11-04 @ 14:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0