Skorpans födelsedag och vintersemlor

Igår var jag och firade en av mina bästa vänner som kallas för Skorpan. Vi blev vänner för lite över tre år sedan och har sedan dess stundtals varit oskiljaktiga. Tjugo år emellan gör ingen skillnad när man delar både humor och 90% av sina intressen. På dessa år har vi gjort alltifrån hemsidor till högtalare men även häckat i soffan och antingen sett på film eller serier. I år försökte jag tänka till inför hans födelsedag, och här kan ni läsa om resultatet.


På väg till Skorpan...


Inslaget och klart

I säkert två av dessa tre år som jag känt honom har jag på skoj pikat honom för hans datorchassi för att hans dator låter som ett tröskverk och min inte gör det. Detta trots att båda är av samma märke (ANTEC) och att det på tillverkarens hemsidan om hans chassi stod "att den så tyst så att munkarna i Tibet blev avundsjuka" och inget tillnärmelsevis liknande stod på samma sida om mitt chassi. Det visade sig att min dator är tyst som mus, oavsett fläkt eller hårddisk, medans hans dator har skränat sedan dag ett. Detta är något vi skrattat åt i alla år men som förstås inte varit så kul med tanke på att ville ha ett tyst chassi från början.


En princess kan man väl inte vara utan?


Svårt att få en bild på ivrigt öppnande..

Vet inte varför jag inte tänkt på det tidigare, men i år kom jag på att detta var den självklara presenten. Trots att jag då mister kanske en av mina främsta pikningar eftersom han annars är väldigt duktig på att köpa rätt grejer till sig själv. Han pikar nämligen mig så fort han får chansen, haha! Jag får komma på något annat bra helt enkelt.


Och här är ståtligheten då. Samma serie som mitt chassi, men den senaste modellen P183. Tyst som en mus!

Sen eftersom jag vet hur mycket Skorpan gillar semlor så tänkte jag att fixa semlor kanske är ett bättre alternativ än tårta och begav mig ut på stan förra veckan för att reka semlor. Men att hitta semlor i fel säsong visade inte vara det lättaste. Flera konditorier sa bara rakt nej, och några få andra skulle kolla med sina bagare. Till slut jag gick till NK som visade sig ha sina egna bagare. Så jag la min beställning och kunde hämta de fina semlorna två dagar senare. Gissa om han blev glad!


Fina vintersemlor

Resten av kvällen firades med spelet Fallout, som vi båda är lika beroende av.. Har ni någon god vän som ni brukar fira? Vad har ni hittat på då?



Kommentarer
Postat av: Link

Åh, semlor



SV: Ja, annars får väl jag fixa en vikingafest. Bild på en sådan sak bör man ju ha, när man gjort en sådan



Den andra tårtan hittar du här

http://dryorophus.blogg.se/2009/june/tarta.html

2010-11-09 @ 12:21:14
URL: http://dryorophus.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Verkar vara en härlig fest och jag undrar varför ni/han inte lämna tillbaka chassit som lät?

Skulle jag lätt gjort!

2010-11-09 @ 13:55:50
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0