Håret fixat!

I helgen gick jag äntligen tid till att sätta i slingor i håret som jag berättat för er tidigare. Jag bad er också hjälpa mig välja färg vilket ni såklart hjälpte mig med! Det var väldigt jämnt mellan färgerna blått och lila men tillsammans med kommentarerna och mailen på facebook så blev det faktiskt lila. Var lite sugen på blå själv eftersom det var länge sedan men lila är lite av en favoritfärg, så det var inte mig emot då att det blev det... Lila är dessutom så lätt att matcha med kläder eftersom det ser bra ut med andra färger. :-)


Världens bästa Tina

Hon som gör mitt hår är en god vän till mig som heter Tina och som är butikschef på Shock i Stockholm. Hon är inte bara bra på att sätta i slingor, hon gör grymma hårförlängningar för dem som är intresserade av det. Hon är jätteduktigt på få håret att se naturligt långt ut då hon är bra på att dölja skarvar och att beskära håret så det får samma fall som ens eget hår.


Tina knyter fast slingorna, en metod jag diggar starkt.

Hon har till och med lyckats att göra en bra hårförlängning på mig en gång då en frisör har klippt av mig 20 (!!!) cm av mitt hår när jag bett henne ta fem cm. Problemet var att hon kunde inte klippa mig rakt så det blev snett hela tiden och hon fick klippa mer och mer. Jag lyckades hamna i något slags chocktillstånd när jag var klar och stod bara med hakan i golvet när jag betalade.


Fan vad svarta ögon man fick på den här bilden... Coolt!


Diggar längden. Ska man spara till såhär långt hår kanske? Nja, det blir nog jobbigt att headbanga då.

Jag drömde faktiskt mardrömmar om den där frisören om att jag skulle åka hem till henne natten på natten och raka av hennes korta hår (då hon hade kort hår), så hon fick känna hur det kändes att vänta två hår på sitt fina hår igen. Tack och lov så slutade det snabbt. Tina var min räddare i nöden och gjorde en hårförlängning på mig ca 10-15 cm. Det krävdes tre förpackningar löshår och mitt hår blev så tungt att om jag stod i duschen och blötte ner det så var det jättesvårt att hålla huvudet uppe för det var så tungt. Men snyggt blev det!


Klipp, klipp, klipp...


Stackars långa Tina fick böja sig ner.

Hur som helst, denna gång som de flesta andra gånger gör jag bara slingor för att inte tröttna för mycket på det svarta. Har ju haft svart hår i nästan 13 år (med undantag för en blekning som jag gjorde för att år sedan för att få lite bruna skiftningar ibland). Nedan ser ni resultatet med de nya slingorna och det nyklippta håret jag gjorde för ett tag sedan. Nu mår håret och jag bra... :-)


Färdigt!

Vi passade på att ha myskväll med vin efteråt eftersom vi var hemma hos henne. Hennes karl Martin var också med, men han drack öl istället. Vi såg bland annat Family guy och och en dokumentär som jag inte hade sett som jag berättar mer om i ett annat inlägg. Mycket trevlig kväll!


Kvällen avslutades med lite rött... Eller vad säger jag, mycket rött haha! :-D

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Snyggt det blev! Måste även påpeka att du har väääääldigt snygga läppar också! :)

2010-11-22 @ 11:24:54
URL: http://drinkthecyanides.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Mycket snyggt blev det! Lycka till ikväll nu!



Kram

2010-11-22 @ 11:27:23
URL: http://hedvighandarbetar.blogspot.com/
Postat av: Kim

Snyggt hår och trevligt med myskväll :)

2010-11-22 @ 11:34:40
Postat av: Bumbi

Haha. Då känns de ju bra att Tina sa till mig att jag hade snyggt hår när hon jobbade på Glitter. ;)

Det blev jättesnyggt med lila! Me like.

Vart är det du bor nånstans nu? Jag ska iväg och kolla på en lägenhet på Östmarksgatan ikväll. :)

2010-11-22 @ 15:29:12
URL: http://annabumbi.blogspot.com
Postat av: Fred

Ha ha, frisörer är fan livsfarliga...

Har skapat en tävling inne hos mig så titta gärna förbi!

2010-11-22 @ 20:40:27
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Fanny

Snyggt! Lila slingor är det bästa. Alla vet det.

2010-11-22 @ 22:28:59
URL: http://poetsaredepressed.blogspot.com/
Postat av: Fanny

Snyggt! Lila slingor är det bästa. Alla vet det.

2010-11-22 @ 22:29:09
URL: http://poetsaredepressed.blogspot.com/
Postat av: Grimgoth

vart coolt och bra det där ju!

2010-11-23 @ 15:23:47
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grodan

Riktigt snyggt! :)

2010-11-24 @ 16:27:10
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0