Blev lurad att se en komedi!



I måndags blev jag lurad att se en komedi! Jag borde anat oråd när min vän sa att han skulle bjuda mig på bio, men då vi brukar göra sånt så tänkte jag inte mer på det. Grejer är att jag ser nästan aldrig på komedier, tycker oftast inte att dem är roliga... Har väl konstigt humor då, eller var man ska säga. Jag gillar mer filmer inom skräck/thriller, sci-fi och ibland någon action eller drama då och då när det är något intressant tema eller skådis/regissör. Jag tror att problemet är att jag inte gillar slapstick-humor och att det verkar vara den enda humorn som används när det ska göras en rolig film. Roliga serier har jag definitivt inga problem med, älskar Family Guy, Futurama och American Dad t.ex! Även serien House tycker jag är hysteriskt rolig.

Hur som helst, jag trodde att vi skulle se sci-fin Repomen ända tills vi kom till bion, då var biljetterna han köpt till filmen Due Date... Gissa om jag blev förvånad! Han sa att han tyckte att jag behövde skratta lite, vilket han iofs hade rätt i, plus att är filmen är gjord av samma personer som gjorde filmen Baksmällan, vilken till och med jag tyckte var rolig trots sin slapstick-humor. Och när jag tänker efter så var det nog samma kompis som lurade på mig den med. Så då det var bara att hålla tummarna då!

Tyvärr visade det sig att Due date inte alls var i samma kaliber som Baksmällan, den var bara rolig stundals. Så om ni funderar på att se Due Date, se hellre Baksmällan om ni inte sett den. Min vän tyckte lite synd om mig då jag stått ut med Due date och lovade då att göra en raincheck med en skräckfilm istället! Och jag skulle få välja film då! :-)



Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Tror denna är bra, även om jag inte sett den än, men sånt återstår att se så klart.

2010-11-17 @ 10:22:47
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fred

Nä, nu är du väl ändå lite otacksam... Gratis e gött! Synd dock att den inte va bra... Lyssna på Grimgoths råd om det är den jag tror, eller kolla in Psalm 21, måste stötta svenska filmmakare när dom för en gångs skull försöker att göra nåt bra!

2010-11-17 @ 12:18:25
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Seance

Gillar man filmen "Baksmällan" ska man se "Role Models" samma gäng bakom den som "Baksmällan" givetvis finns det trailer m.m. på "Role Models" i min blog.

2010-11-17 @ 12:57:07
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Dima ♥

Haha Futurama är bäst!

Har en av filmerna hemma faktiskt.. ^^

2010-11-17 @ 13:19:53
URL: http://diarybylollipop.blogg.se/
Postat av: Sandra

Due Date är med andra ord inget man behöver lägga pengar på då..

2010-11-17 @ 16:58:06
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Annely

SV: Ja, tids nog kommer det nog bli bra. Behövs bara oerhört mycket funderingar bakom det märkte jag, äsch. Den som lever får se. Haha :)

2010-11-17 @ 18:59:03
URL: http://ereshkigal.bloggplatsen.se
Postat av: Kim

Som nästa film röstar jag på Paranormal Activity 2 alt. Saw 3D... :)

2010-11-18 @ 07:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0