Vem är jag?

Vision through times

Som första inlägg gör jag en liten presentation. Så vem är jag?

Jag har spelat gitarr i olika band, framförallt tjejband kan tilläggas, sedan tonåren. Jag blev kär i hårdrock och metal när jag var 13 år, så min dröm att spela just hårdrock var egentligen alltid given när jag väl började spela. Första drömmen var dock inte att bli rockstjärna. (Det är något som kommit på äldre dar.) Från början var tanken att jag skulle bli ingenjör och läsa så mycket matematik som möjligt, och på den vägen gick det (Teknisk Fysik, KTH) tills jag halkade på ett bananskal och insåg att musiken var det roligaste jag hade i mitt liv.

VISION
Fem år har gått sedan det bananskalet och i fyra av de fem åren har jag drivit bandet Vision. Vision spelar 70/80-tals hårdrock och på fyra år har vi hunnit med att göra:
* tre demos (en med Chris Laney/Polar Studios)
* fem musikvideos
* en turné utomlands (italien/Danmark)
samt spelat på en fotbollsarena. Och nu efter 80.000 besökare på myspace så har jag bestämt mig för att ta en paus från Vision för att börja spela metal i ett nytt projekt som heter Frantic Amber. Bilden till dagens blogg är ett kollage av bilder på Vision genom åren - enjoy!


Frantic Amber
Projektet Frantic Amber är egentligen inte helt nytt utan har funnits till och från i två år i olika konstallationer. Nu är Frantic Amber på väg att gå från projekt till band, därför letar jag fler medlemmar, de sista kornen till en full sättning; en basist och en gitarrist. Så känner ni några tjejer som spelar och som älskar metal, tipsa mig!
I denna blogg kommer jag berätta om mitt liv samt lite historia och backstageinfo om mina band. Detta kommer också kryddas av saker jag är intresserad av t.ex. instrument, teknik, andra band/musiker och min sambo och vänner. Matematiken ska jag dock låta hålla ganska låg profil... Så låg som jag kan. ;-)

Mina band på nätet:

www.visionrocksit.com
www.myspace.com/visionrocksit

www.franticamber.com
www.myspace.com/franticamber

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0