Biomåndag

Alice in wonderland

Igår hade jag biomåndag med en kompis och såg Tim Burtons Alice i underlandet, då jag älskar Tim Burtons filmer och karaktärer var det självklart att den skulle ses på bio.

Från början var dock tanken inte att vi skulle se den just då eftersom han inte var lika intresserad av den som jag. Istället skulle vi se Green xxx med Matt Damon, men det visade sig att filmen hade filmats med en skakig handkamera, säkert i något hopp om att vara nyskapande. Men det blev istället ett magplask, jag menar är tanken verkligen att man ska bli sjösjuk av en film? Efter tjugo minuter av den där handkameran och fortfarande inget tecken att det skulle sluta så lyfte vi på klacken och gick ut.

Turen med Heron City är ju att man kan gå ut för att sedan smita in på en annan film om man blivit lurad på en lågvatten-film. Vet inte om man får det eller inte men det är inga problem att göra det i alla fall. Och då fick jag äntligen se Alice i Underlandet istället som faktiskt överträffade mina förväntningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0