Inspelning och disktrasor

Igår fortsatte jag spela om mina gitarrer på nya Frantic Amber demon.. Hittade ett nytt gitarrljud för ungefär en vecka sen och vill använda det istället på alla låtar. Det tog lång tid att hitta bra gitarrljud med rätt balans och utan missljud m.m. Men nu gör äntligen Mesan själ för sitt namn! ;-)
Disktrasa användes för att dämpa Floyd Rose-stall... Wettex-trasor är bäst!

Så då var det bara att spela om.. La dock en och en halv låt igår, och två är redan klara, så snart är mina gitarrer klara. Jag höll dock på att bli galen på en massa missljud vid dämpade riff och sökte hjälp hos en god vän Kristian Niemann. Han visade att det Floyd Rose-stallet som skapade dem här missljuden och visade mig hur man fick bort dem ljuden! Också en av anledningarna till att jag ville spela om allt, perfektionist som man är... Tack Kristian!

Och så lite disktrasa vid halsen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0