Sonisphere Stockholm - en festival i vattnets tecken! Del 1



Sandra och jag laddar inför Slayer!

Det var verkligen mycket folk vid Stora Skuggan den 7:e augusti... 45.000 personer var den officiella siffran. När det var festivalen "Where the action is" på samma plats, pratade det om 15.000 personer. Inte för att jag var där men det gick skrönor om att det var så mycket folk där så människor hade blivit nerputtade på spåren vid tunnelbanan av den enorma anstormningen i trappan. Det var våra förväntningar på mängden folk som skulle komma till Sonisphere Stockholm. Att förra Sonisphere var så dåligt arrangerat var inte heller något man längtade till då kanske...


Sandra och träskmarken!



Jag och någon skum snubbe... Varför var han klädd sådär? Var det hans regnkläder måhända?

När dagen väl närmade sig så insåg man att det inte bara skulle bli förädiskt med folk utan att det även skulle vara dåligt väder. Inget av dessa hindrade oss såklart för att komma dit men ingen hade nog en aning om hur dåligt väder det skulle bli! Dock så tror jag fortfarande de flesta kom till festivalen ändå, även om många åkte hem innan festivalen var slut.Varken jag eller Sandra hade varit duktiga och åkt in till Kungsträdgården och bytt biljett mot band men som tur var så var det knappt någon kö in till festivalen alls! Vi kom in på en gång efter att ha druckit upp färdkosten!




Slayer! Fint väder... NOT!


Tom Araya verkar veta hur bra dem är idag!

Hur som helst, nu till banden... Anthrax lovade oss att The Big Four kommer till Sverige nästa år! Jag hoppas verkligen, verkligen att de kan hålla sitt ord! Bara det får en att tycka att det var helt värt att åka dit trots allt regn! Och Slayer ska vi inte prata om, de gjorde det bästa Slayer-gig jag någonsin sett! Det fullkomligt glödde om dem! De startade med South Of Heaven och kom sedan direkt in på World Painted Blood från nya skivan utan paus emellan. Jag och Sandra kunde naturligtvis inte hålla oss, så vi headbangade till slut som galningar!


Slayer!!!


Sandra och jag headbangandes på Slayer!


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Slayer var bra totts att jag såg dom på lite avstånd.

2010-08-17 @ 14:55:22
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0