Sonisphere, Iron Maiden och tvåårs firande!

Sonisphere

Om tre dagar är det Sonisphere! Då blir det Slayer, Anthrax, Alice Cooper och inte minst Iron Maiden! Kanske går jag och ser Mötley också, men det känns kanske som att det räcker att se dem en gång i sitt liv. Hur som helst, att se Maiden i år kommer kännas jättespeciellt för förra gången dem var här i Sverige 2008 så träffade jag min älskling Marcus! Och hur det gick till kan ni läsa om nedan.

080731: Jag hade precis sett Iron Maiden i Stockholm och var så sugen på att se dem igen. Ingen av mina kompisar ville hänga med så det slutade med att jag köpte biljett och åkte ner för att se dem själv!

Sonisphere
Jag, Marcus och Danne

När jag väl kom till Göteborg så fick jag sova hos ett par kompisar till mig, som dock inte skulle på Iron Maiden. Väl samma dag som konserten ska börja får jag ett sms från Danne där han frågar om jag är i Göteborg och ska se Iron Maiden... Hur visste han det? Vi hade inte pratat på månader? Det visade sig att han bara hade skickat ut samma sms till hela hans adressbok och jag blev den enda som svarade "Jaaa!".

Sonisphere
Marcus och jag

Så jag mötte upp dem och tydligen så hade Danne dragit med både sin tjej Mia (nuvarande fästmö då) och sin vän och bandmedlem Marcus. Han hade tydligen bara räknat med att dem ville följa med och bokat biljetter innan han frågade dem. Som tur var (för mig) att Marcus ville följa med! Antagligen ville Danne att Marcus skulle köra hela vägen, vilket han också gjorde!

Sonisphere
Hela gänget på Rockbaren!

När jag kom dit så började vi med att äta pasta på en italiensk pasta-restaurang och började sedan festa på en gräsmatta utanför Liseberg tills vakterna kom och tyckte att vi inte fick sitta där. Då strosade vi vidare till Rockbaren där alla dessa bilder nu är ifrån, och sen vidare till Maiden! Där under kvällen fann jag och Marcus varann, och nu två år senare är vi fortfarande ett par. <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad härligt det låter :)

2010-08-04 @ 16:04:30
URL: http://nophobia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0