Spel - Brütal Legend

Nytt spel införskaffat! Nu i påsk så blev jag sjuk och har legat i feber i några dagar. Och vad passar inte bättre än ett nytt TV-spel? Marcus införskaffade Brütal Legend till mig, och vilken överaskning! Jag var skeptisk först men mitt hjärta smälte helt då spelet flörtar med hårdrock och metal i dess sanna form med en stor glimt i ögat.

Brutal Legend

Och det är roligt! Jack Black är huvudrollsinnehavaren och spelet igenom osar av hans humor. Det är dessutom en bra blandning av olika spelgenrer såsom tredjepersons action, bilracing och strategi, allt till en mängd bra musik. Och inte bara den allra vanligaste tuggvänliga hårdrocken utan band som Testament, 3 inches blood m.m. Självklart är det en del Motörhead, Black Sabbath och Judas Priest med. De tre giganterna Lemmy, Ozzy och Halford är med och gör röster till spelet. Tyvärr spelar inte Halford sig själv utan har gjort rösten till en av de första skurkarna och är totalt motsatsen till sig själv, men vem hade gjort rösten till den skurken bättre? Det är humor! Ni kommer förstå vad jag menar...



Spelet fick för övrigt 9/10 av Game Reactor med tillägget "Brutalt genialt", och jag kan inte annat än att hålla med. Så är ni hårdrockare och gamers och har fortfarande inte Brütal Legend? Är ni hårdrockare och inte gamers än? Köp, köp, köp! Och se fram emot kvällar med spänning, skratt och bra musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0