Luthman sellout

Igår stod jag fyra timmar i kö för att förhoppningsvis hitta några billiga prylar till bandet, inte minst en bra förstärkare för Mios räkning. Jag stod nästintill längst fram och väntade på Mio och Elizabeth som tog god tid på sig. Två minuter innan öppning dök Elisabeth upp ur tomma intet och fick förbi en kö på runt 50 meter tills hon kom fram till mig som stod bland de sex första. Då blev hon den andra tjejen i kön...


Kön går bakom mig och fortsätte längs husen och efter en timme som bilden togs hade kön ökat med 20 m!

Hur som helst, precis då kom vakterna väntade in till den sekund de skulle klippa bandet och börja släppa in folk. Alla i början stod på tårna, alldeles beredda och sen var det igång! De längst fram sprang in tillsammans och började rodda grejer. Elizabeth som nyligen börjat spela elgitarr hittade (läs jag hittade) en bra liten randall-kombo att öva på hemma för en tusenlapp, då den kostat 3000 kr från början. Hon fick stå och vänta där med grejerna då jag flög fram och tillbaka i tältet med nya grejer åt oss, både Elizabeth, mig, Emelie och Mio. Tyvärr hade de inga bra 100 W:s toppar alls, så det blev inget med det. Synd!


Luthmanttältet och några trevliga lirare som köat sedan klockan åtta på morgonen!

Mio kom tills slut på sin motorcykel, men det såg dystert ut att komma in för vi var ju redan inne. Då gick hon fram till vakten att hon var mamma och skulle bara in och betala en grej, vilket gjorde att hon gick direkt in! Efter ett tag kom vi ut med en ny mikrofon till Elizabeth, några nya stativ, lite pedaler och den söta lilla randall kombon och fick se att vädret plötsligt växlat och blivit kallt och rått och inte alls läge att gå och bära runt på alla grejerna. Mios man Jim kom som en räddare i nöd med bilen och skjutsade oss till lokalen med grejerna och sedan hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0