Roadtrip till Örebro


Vädret var kanske inget bra roadtrip-väder...

Eftersom vi inte har fast trummis längre men fortfarande har egen lokal och utrustning så var det dags för mig igen att bli ägare till ett trumset. Varför igen? Jo för 2 år sedan tog jag steget att satsa på en egen replokal och köpte då i princip all utrustning till en replokal (förstärlare, trummor och PA). Det var på Visions tid och just då var vi var då bara 2 st i bandet (sångerskan och jag).


Skorpan gjorde mig sällskap och körde oss dit

Bandet (Vision) hade precis splittrats på grund av meningsskiljaktigheter, musikalisk inriktning och andra prioriteringar och där stod vi två. Efter år av slit hit och dit med medlem- och replokalsproblem, brist på utrustning m.m, kändes det bara som att det var antingen eller.  Antingen la man ner trots allt slit och energi eller så tänkte man bara "nu jävlar..." och satsar allt istället. Jag gjorde det senare då som ni kanske förstår och det tankesättet har nog genomsyrat det mesta jag har tagit för mig sen dess. Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar jag har lagt ner i replokalen i dagsläget. Billigt? Näe. Nödvändigt? Ja!


Fina trummorna!

Vad är fördelarna då med replokal med egen utrustning när det är så dyrt?

1) Du har utrustning för gig.
2) Du har utrustning som du kan spela in med.
3) Du slipper bli galen när sakerna i de hyrda grejerna i replokalen är felinställda, borta eller sönder och de andra banden som använder det skyller på varann. (Tiden att komma igång med ett rep förkortas ju, nu är det bara att plugga in och köra.)

Det är tre ganska viktiga anledningar att ha eget. Om man ska ta nästa steg med bandet så måste man ha egna grejer. Och i det läget var vi inget band, och i dagens läge så har vi ingen fast trummis. Då kan det bli det som det blir helt enkelt... Om man nu vill köra full speed så att säga.


Tråkigt med roadtrip utan musik!

Så vad blev det för trumset då? Det blev ett svart TAMA Superstar: 10", 12", 13", 14" 16" 2x22" med lite cymbaler och tillbehör. Enkelt, snyggt och framförallt bra. Jag och Skorpan åkte till Örebro för att köpa det. Det var rätt trumset till ett bra pris helt enkelt. Det var en bra anledning för en roadtrip! Synd bara att bilbatteriet hade frusit och att bilstereon hade nollställt sig och ville ha en kod som vi inte hade. Mobilen räckte faktiskt inte speciellt långt när man skulle köra länge. Men bättre än inget!


Bilen var ganska full med trumset


Utanför våran replokal

Kommentarer
Postat av: Seance

Helt rätt att satsa 100%! det är bara ta upp vilken biografi som helst och läsa, alla framgångsrika band och människor har massor av misslyckanden, medlemsbyten e.t.c. bakom sig skillnaden är att de inte har gett upp och ser misslyckanden som en lärdom inte ett misslyckande.

2011-01-16 @ 13:01:01
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Schysst trumset, testa också kod 0000 på steron, kan funka ;)

2011-01-16 @ 14:44:50
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fred

Bra att du satsar allt, det är det enda sättet! Själv tycker jag att smidigheten att bara kunna plugga in och köra är avgörande!

2011-01-16 @ 14:57:10
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: divasatanica

Oh roligt med roadtripp,. och trummor är ju verkligen skit kul :D Hoppas ni hittar en lämplig trummis snart då :)

Sv; det vart lucky luke som spelades på wii ,. haha,.

2011-01-17 @ 06:32:25
URL: http://divasatanica.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0