Tecknad Serie - Metalocalypse



Någon annan än jag som fastnat för denna asgrymma serie? Serien handlar om ett extremmetalband vid namn Dethklok som är så stora att de har blivit något slags supermakt i världen. Låtarna till serien skrivs av en kille vid namn Brendon Small som skriver allt och spelar allt utom trummor (gitarrer, bas och growlsång), trummorna körs av den svinigt duktiga trummisen Gene Hoglan (Death, Strapping Young Lad, Dark Angel, Meldrum). Själv är jag ett stort fan av Gene! Han är en av mina absoluta favorittrummisar. Jäkligt kul serie! Serien är dock kanske inte för de känsliga då den innehåller ganska mycket gore-humor, dock med glimten i ögat!

Det roliga är att det här fiktiva bandet säljer både skivor och merch på det här och har fiktiva konserter i cyberrymden. Marcus köpte nyligen en Dethklok-tröja som har fullt av gigdatum på ryggen som en turnétröja där alla är avbokade och anledningen varför står under varje datum. Bilder och trailer nedan.








Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Detta är en cool serie!

2010-10-11 @ 10:33:34
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fred

Jo, den e för jävla skön den serien och Gene Hoglan är en metal gud!

2010-10-11 @ 11:14:42
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Link

Denna serie äger, och jag är numera avundsjuk på Marcus. Jag vill också ha en sådan t-shirt

2010-10-17 @ 00:31:26
URL: http://dryorophus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0