Annihilator live på Klubben

Jag och Marcus kom till Klubben ganska sent, dock i lagom tid innan Annihilator började. Vi träffade på fotografen Soile och Johan Haller bland flera som stod där och väntade på att kanadensarna skulle börja. Verkade som att många har prioriterat annorlunda då det såg ut som bara 200-250 pers hade prioriterat Annihilator den kvällen. Det är då det känns som att Stockholm är för på tok litet!


Jag och bästa Soile väntades på klubben


Soile Siirtola // extreMMetal.se

Snart vad det dags för Annihilator att gå på scen och de startar med låten "Ambush" från nya plattan och får faktiskt gång publiken att sjunga med redan på första låten. Bra inledning men efter det dök oturen upp för mig. Min kamera dog av lågt batteri! Hur kunde jag glömma att ladda den? Min mobil fungerade att filma något så när med, men den kan verkligen inte ta konsertbilder. Som tur var fanns Soile där som tog bilder som jag fick låna - tack Soile!


Soile Siirtola // extreMMetal.se

Giget fortsatte och de spelade helt fantastisk bra! Gitarristerna var tajta och tonerna satt där dem skulle. Basisten och trummis gjorde ett jäkla driv tillsammans och sången av både Dave Padden och Jeff Waters lät riktigt bra och kraftfullt. Ljudet var också fantastiskt bra. En rolig skillnad mot Dimmu Borgir förra veckan är att dessa killar snarare känns som ett gäng riktigt sjyssta grabbar än ett stort band. När Dimmu Borgir önskade mer mystikkänsla i sitt gig och hade mer distans till publiken så ville dessa grabbar ofta se publiken och satte på strålkastarna på oss samtidigt som de log ofta av ren spelglädje.


Soile Siirtola // extreMMetal.se

Det var lite kul för de pratade en del om att de var glada att de fick komma hit och lira för oss eftersom de inte fick göra det så ofta. De säljer tydligen inte så mycket skivor här så det är sällan de får chansen, tur att man tog den! Efter dem sa det kom balladerna, inte min favoritdel av konserten men gav stämning!


Soile Siirtola // extreMMetal.se

Nu vet jag att alla har väntat att höra på vilka låtar dem körde. Jag har inte ordningen på alla låtar i huvudet som de spelade men jag hittade setlisten på nätet:

1. Ambush
2. Clown Parade
3. Plasma Zombies
4. King of the Kill
5. Betrayed
6. The Box
7. Hell is a War
8. Time Bomb
9. Ultra-Motion
10. Set The World On Fire
11. Welcome To Your Death
12. The Trend
13. The Fun Palace
14. Acoustic Medley: Phoenix Rising/Sounds Good To Me
15. Tricks and Traps
16. Bliss / Phantasmagoria
-----​-----​-----​----ENCORE-​-----​-----​-----​-----​-----​-----​---
17. 21
18. Alison Hell

Några små videos filmade med min mobil... Små och jävliga, men bättre än ingenting!









När spelningen var klar så gick Marcus, jag och Johan Haller och firade med en bira eller två. Kändes som det enda rätta att göra!


Haller och Marcus


Ja, ni vet vet nog det här... ;-P


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Alltid lika skoj att se dessa inlägg.

2010-10-22 @ 09:10:08
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: FINI

grymt ju ^^

Sv; ja som fan haha, ha en grym helg nu!

2010-10-22 @ 10:06:07
URL: http://fini.blogg.se/
Postat av: Emma \m/

sv: haha såg det, ja jag menar det..

tackar, är faktiskt nöjd själv^^

2010-10-22 @ 12:01:47
URL: http://emmasv.blogg.se/
Postat av: Seance

Jeff Waters Rules!!! Fanns det några schyssta turne´t-shirts? Är ute efter en ganska stilren där bara den klassisk logan syns.Har ej hittat inte ens på deras hemsida vita t-shirts där hur tänkte de?



Verkar varit en grym konsert lite mer låtar från deras 3 första plattor hade man önskat sig.



Den ultimata sångaren för dagens upplaga Annihilator vore denna man se när han dominerar i "Alison Hell" här



http://www.youtube.com/watch?v=S5uRuGclTi4

2010-10-22 @ 12:32:48
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Vincent-Emine Knaub

Thanks for the videos ! The concert was awesome !



And I have to say that Swedish pits rule ! And the number of metal concerts in Stockholm is impressive !



I was at this concert + at the Dimmu Borgir concert, and it's the ambiance in the pit is quite different from what I'm used to in Alsace. Everybody's headbanging and clapping their hands when it's "necessary", no 12 years old kids moshing like stupids in the crowd : AWESOME !



Sweden rules ! :)

2010-10-22 @ 13:16:04
Postat av: Sandra

Annihilator tycker inte jag är så bra. Såg dem på Sweden Rock något år och blev inte så imponerad... eller så är det jag som har för skumma krav på vad som är bra och inte :p

2010-10-23 @ 10:59:15
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Fredrik Kreem

Se till å hälsa Haller från mig! Det var fan länge sen vi hördes. \m/

2010-10-23 @ 19:53:07
URL: http://kreem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0