Panzartaxar och Sterbhaus

Igår spelade min kära karl Marcus på The Cave med Sterbhaus. Jag och två av tjejerna i Frantic Amber (sångerskan och basisten) var där med en kompis till sångerskan. Det var ganska kul för tillsammans representerade vi nästan hela norden, jag är ju svensk, sångerskan dansk, basisten norsk och sångerskans kompis var finsk. Vi ägnade större delen av kvällen till av att prata roliga ord och brytningar och vara skrattiga. Vem visste att krokodil heter panzartax på norska?



Giget
Flera av oss kom tyvärr försent för att se flera av förbanden, men Sterbaus missade vi såklart inte. Och tur var det för de körde faktiskt ett av sina bästa gig igår. De bjöd på både show och röj och publiken var helt vild. Jag tog mg friheten att föreviga några av låtarna med kameran...



Det här klippet är precis innan Sterbhaus spelar låten Goatboat. Sångaren Danne sitter förnöjt och blandar glassbåtar och getost låten till ära. Glassbåtar delades ut till publiken, till en förstås mycket nöjd publik som ni ser nedan.


Här spelar Sterbhaus deras sista låt, Destroy The Fire, en önskan från publiken som blev ett extranummer. Var helt omöjligt att få en få bra bild när alla möjliga hoppade omkring en. Dessutom var det något mongo som envisades med att vifta med en hand mitt framför kameran... Ja, ja, filmen blev vad den blev, men konserten var fortfarande asbra.



Efter spelningen så dök polisen konstigt nog upp och strök omkring i lokalen. Det ryktades att de letade efter några engelsmän som hade druckit alkohol på offentlig plats. Vem har inte gjort det, bye the way? Hur som helst, de verkade aldrig gå så vi gjorde det bästa av situationen och tog en bild med en av dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0