Sweden Rock-giget

Känns som jag har försummat den här bloggen ett tag och det är dax att göra någonting åt det... Berättade jag någonsin om Frantic Ambers Sweden Rock gig? Vi blev bokade av en slump på Alarmscenen men fick inte gå ut med det förrens det kom ut på Sweden rocks hemsida.. När det väl bara var två veckor kvar så skulle det upp på alla Frantic Amber-sidor samtidigt och både trafiken och mängden att göra med bandet ökade en hel del.


En tapper sjukling vid sitt nya trumset...

Och lagom till 5 dagar innan giget så läser vi det finstilta och får reda på att vi ska spela 45 min istället för dem vanliga 25 min som det varit åren innan. Med tanke på då att vi fick 5 kvällar att repa in fyra nya låtar och sedan förlänga alla andra så hade vi en del att göra. Men skam den som ger sig! ;-)


Mio med nya Frantic-vanen!

Vi slet varje kväll, trots att vissa var sjuka med feber och fick även jag fira min födelsedag (9 juni) i replokalen, faktiskt en av de trevligaste födelsedagarna jag haft! Snart så började låtarna sitta och på lördag var det dags att ta nya Frantic-vanen på jungfruresa till Sweden Rock!


Elizabeth spänner ögonen i publiken...

Vi började köra klockan sex på morgonen för att vara där en bit innan och ha möjlighet att sätta upp affischer och dela ut flyers. Vi var dock osäkra på om någon skulle komma överhuvudtaget då både W.A.s.P och Watain spelade samtidigt som oss. Men igen, försöker man inte så har man gett upp redan från början!


Sandra avslutar en headsping!

Efter affisch- och flyers utdelningen så tog vi oss en sväng förbi någon bys pizzeria och åt och lapade sol tills det var dags att ta sig till festivalen igen. Där på plats så tog vi det lugnt och ockuperade logen säkert på tok för länge.


Sandra och jag som röjer!

Väl på scen så ser att det kommit över 60 personer för att se på oss! Giget flyter på bra så när som på små tekniska missöden. Folk tjoar och tjimmar och efter 40 min så går vi av scenen. Det visar sig att flera är där från olika länder för att se på oss, bland annat Tim van der Weyden från Nederländerna som nu har startat ett Frantic Amber-Street Team (NL) och gjort intervju med oss! Tack Tim! Kolla in vårat nederlänska street team här: www.myspace.com/franticambernl


Lizzy bjöd på lite balett-moves...

Sen vill jag också tacka två underbara killar som följde med oss på resan och hjälpte oss och både köra, bära och tekniska strul. Tack till er grabbar, Jonas och Paul!


Paul, Jonas, Sandra och Mio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0