Jakten på hårdrockstapeter...

Jag och min kille Marcus (Sterbhaus) köpte ju en lägenhet tillsammans för ett halvår sen. Den är helt gigantiskt (en 5:a, 137 kvm) och både var och är i stort behov av renovering. Byggåret är 1959 och ingenting är renoverat sedan dess... De flesta väggar har bara ett lager tapet från tiden då huset byggdes, köket är ett nerslitet 50-tals kök och det finns inget badrum utan fuktskador. Nu håller vi på att förvandla denna slitna 50-talslägenhet till vårat hårdrockslott. Och tapeter är en bit på vägen...

Att hitta tapeter är verkligen inte det enklaste. Oftast är det bara en massa svensson-tapeter överallt som får en att känna sig som hermelin bland katterna. Men till slut efter många besök i olika tapetaffärer hittade vi lite snygga tapeter i alla fall. Färgbutiken i alvik kan rekommenderas! Här kommer de tapeter vi fastnade för, vi gillar modern stil. Vi är inte så mycket för stendrakar och sånt... Enjoy!

En läcker svart tapet från en collection som heter Big Croco...
En läcker svart tapet av märket Elitis från en collection som heter Big Croco...

Den läckra svarta tapeten på en vägg... 
Den läckra svarta tapeten på en vägg... Den kommer användas till en fondvägg i arbetsrummet.


En jättevacker lila medaljongtapet
Den enda lila tapeten jag får ha i lägenheten.. En jättevacker lila medaljongtapet av märket Arte. Kollektionen heter Odyssey.


Medaljongtapeten på en vägg
Medaljongtapeten på en vägg. Den här kommer upp som en fondvägg i sovrummet!



Den här tapeten fastnade vi också för, speciellt som fondtapet tillsammans med olika gråa kulörer. Ingen plats för den än, får se om den kommer upp någonstans! Den här tapeten finns i en collection av InTrade som heter Black & White.

Kommentarer
Postat av: johan

Hej !!



jag fastnade oxå för den där sista tapeten...

men jag kan inte hitta den....har du möjligen

lite produktinfo???

2010-12-19 @ 08:32:31
Postat av: Christine

Vilka underbara tapeter! Du råkar inte ha namnet på den sista av dom? Den skulle jag så himla gärna vilja få tag i. :)

2011-01-01 @ 11:59:52
URL: http://holmchristine.blogspot.com/
Postat av: eva

Snygg tapet :) vad heter tapeten och vart har du hittat den?

2011-01-10 @ 22:04:35
Postat av: Linda Sundberg

Jag blev lite sugen på den grå tapet. Kommer du ihåg vilket märke det var på den?



Mvh Linda

2011-05-17 @ 12:31:23
URL: http://bimboblondie.blogg.se/
Postat av: Malin

Tyckte jättemycket om den lila tapeten! Kommer du ihåg vilket märke det är?

2011-08-17 @ 23:02:59
Postat av: Lina

Hejsan! Blev alldeles förälskad i din lila tapet. Vart har du möjligtvis fått tag på den?



MVH Lina

2011-08-20 @ 15:47:55
Postat av: Emma

Vars har du hittat den sista tapeten???? Jag ääälskar den :) Mvh Emma

2011-08-25 @ 17:43:48
Postat av: Charlotte

Hej! Den lila medaljongtapeten är precis vad vi letat efter så länge. Kommer du möjligtvis ihåg vart du köpt den? Försökte googla lite men jag hittar inte i tapetdjungeln:( Om du minns vart du köpt den skulle jag bli väldigt glad om du mailade mig:)

2013-12-08 @ 21:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0