Testament kommer till Sweden Rock båten!



Med Testament bokade till SRF-båten i höst så har jag inget val än att köpa biljett dit så fort som möjligt. Älskar Testament, ett av de få banden som jag bara tycker blir bättre och bättre! Kommer aldrig glömma när jag såg dem för första gången i Gävle den 29 Juli 2003. Stod längst fram och fick äntligen se dem efter år av längtan. Själva var dem precis tillbaka på scenen efter ett uppehåll pga Chuck Billys cancer som han kämpade sig igenom. Fan vilket röj det var!! Jag stod i mitten och headbangade till den grad att Steve DiGiorgio gav mig ett plektrum mitt i konserten.


Steve DiGiorgio som ger mig ett plektrum mitt i spelningen den 29 Juli på Club Monster i Gävle 2003.



Kommentarer
Postat av: Seance

Den spelningen var man på kommer ihåg att det blev en roadtrip. När man kom fram gick man och letade efter den där klubben Monster tills man insåg att den låg i något som liknande valfritt sunkit förorts disco. Mycket udda känsla att stå på ett sådant i Gävle och vänta på att Testament ska kliva på scen. Men satan vilken spelning det blev i den klastrofobiska bastuhettan D.N.R.,Low och Dog Faced Gods fick taket att lyfta. Testaments återförening ställer jag mig frågande till eftersom jag tycker bandets bästa skivor är Low och Gathering och på dessa skivor är inte alla orginal medlemmar med. Senaste skivan var helt ok men nådde inte upp till de mästerverken. Steve DiGiorgio är närmast något av en legendar med b.l.a Death, Iced Earth, Sadus, på sitt CV.

2011-05-02 @ 10:22:03
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Grodan

Grymt!

Vore sjukt skoj att se dom!

2011-05-02 @ 18:31:11
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Anders, Film- och Musikbloggen

Huga vilken kanonlåt! Visst är det Dave Lombardo som trummar på den här skivan? tycker mig känna igen ett par fills från valfri Slayer-skiva.

2011-05-02 @ 20:07:20
URL: http://brm.blogg.se/
Postat av: Kim

Får kanske köpa en biljett till själv i 42-års present.... :)

2011-05-06 @ 15:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0