Inför giget på Anchor

Klockan sex skulle vi vara där och rodda upp våra grejer. Vi skulle ha med oss gitarrtoppar och all hardware till trumsetet, och det vanliga med cymbaler, virvel och dubbelpedal. Jocke styrde upp med den andra trummisen så vi inte behövde ta med allt till trummorna, bra intiativ där!


Roddning på g med Sandras ass i förgrunden

Det var Sandra, Jocke och jag som flyttadee grejerna den här gången. De andra kom så fort dem kunde till stället. Eftersom vi fick giget för mindre än en vecka sen, plus att vi gigade på RoQ förra lördagen så var vi lite oroliga för att det inte skulle dyka upp folk. Sandra och jag hade därför gått på Anchor två kvällar förra helgen och satt upp affischer och delat ut flyers. Så fick vi se om det skulle ge resultat...


Da stage!


Det var länge sedan jag gigade på Anchor, närmare bestämt 4 år sedan(!!). Då spelade Vision förband till ett annat band som var bokat på Anchor. Den här gånger var det vi själva som blev bokade på Anchor, så det var mitt första riktiga giget där egentligen. Eftersom Human Desolation hade fixat ett gig till oss med dem den 5:e februari som blev inställt och det istället dök upp detta så tyckte vi det var grymt om dem kunde lira med oss också. Det är alltid kul att lira med polarband! Logen var dock väldigt liten för två band (läs 10 personer och deras packning).

Den minimala logen på Anchor


Bandmiddagen blev snabbt invaderad av polare, trevligt!

Efter roddningen av prylar och Mio och Elizabeth dykt upp så serverades det middag. Inte mycket att välja men en god köttgryta blev det till slut. Några vänner var där tidigt och gjorde oss genast sällskap. Klockan tio var det dags för soundcheck och då hade det börjat samlas folk men det såg fortfarande lite glest ut.


Alla glada och pepp i logen ^^


Jag och Lizzy och klotter...

Innan giget hängde vi en del och laddade backstage. När det väl dags och komma ut så slogs vi av hur mycket folk som dykt faktiskt, faktiskt nästan lika mycket som på RoQ fast på en torsdag! Och folk som såg oss i lördags hade kommit till Anchor för att se oss igen. Det peppade oss som fan!


Dags att gå ut på scen! Jag bakom kameran med gitarren i högsta hugg.

Just nu väntar vi på lite livebilder från kvällen, speciellt eftersom fotografen vi bokat plötsligt inte kunde komma. Men förhoppningsvis så dyker det upp lite livebilder på bloggen sen!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Ni var grymma ännu en gång! Jag tog lite bilder, får snabba på att lägga upp dem på min blogg. :)

2011-02-04 @ 22:22:06
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Grodan

Längesen jag var på Anchor. Saknar stället lite :)

2011-02-05 @ 14:11:43
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur blev filmningen? Hunnit kolla igenom de? :)

2011-02-05 @ 15:09:41
URL: http://nophobia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0