My Gear - Del 5 LTD EC-500



En gitarr jag precis sålt men då den varit en kär trotjänare så den får ett omnämnande den också.

2008 köpte jag gitarr nr tre i ordningen och det blev min nya huvudgitarr för Vision.
Anledningen var att jag ville ha en bättre gitarr än de jag hade just då (Warlock och Epiphone).

En olympic white LTD EC-500 fick det bli. Lillasyster till EC-1000 men för små skillnader för att det ska
vara värt prisskillnaden. Köpte den i begagnat nyskick för 6000 och förutom ett par glapp i lödningar så
har den uppfört sig exemplariskt. Den är utrustad med en EMG 60 i halsläge och en EMG 81 som stallmick
vilket är den näst vanligaste kombinationen efter EMG 81/85 och 60 har lite rundare ljud än 85'an.

Rent estetiskt är den som gjord för Vision men kanske inte Frantic Amber, därav används
den inte så mycket för tillfället. Men med Vision har den fått jobba hårt.


Kommentarer
Postat av: Kim

Fin den också... :)

2011-04-14 @ 20:31:08
Postat av: Anonym

SNYGG!

2011-04-14 @ 21:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0