The Female Vocalists of Extreme Music Pt. 1

Ni måste ju kanske ha listat ut att jag är intresserad av den kvinnliga metalscenen som långsamt växer sig större i världen. Här har jag hittat  någon som har gjort videoklipp där man samlat ihop flera av dem bästa kvinnliga rösterna inom extrem metal. Jag kan inte låta bli att visa upp dem en efter en på bloggen och sprida hans/hennes verk vidare. Användaren på youtube som har lagt upp klippen kallar sig womenofextrememusic, länken går till hans/hennes kanal på youtube.

Detta är del ett och den innehåller dessa vocalister:

1. Arch Enemy - Angela Gossow
2. Save - Viktoria Belikova
3. Astarte - Tristessa (and Kinthia)
4. Estuary - Zdenka Prado
5. Bloodshoteye - Jessica Desjardins
6. Abnormality - Malika
7. Malsain - Skumring
8. Pyrrah - Christine P. Newman
9. Wykked Wytch - Ipek
10. Decompose My Darling Daughter - Josephine
11. Mythic - Dana Duffey

Vilken är din favorit?




Kommentarer
Postat av: Kim

Får nog lägga min röst på Angela Gossow :)

2010-09-05 @ 11:47:11
Postat av: Grimgoth

Angela Gossow är min favvo av dom.

2010-09-05 @ 18:12:17
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Seance

Bland dessa 11 kör Angela Gossow över de andra både röst och utseende mässigt.

2010-09-08 @ 01:26:27
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: anonym

www.myspace.com/deathmaze



svårt att tro det är en 17 årig tjej som sjunger i detta band!

2010-09-08 @ 22:18:44
Postat av: Landmine Marathon

Angela Gossow vinner överlägset bland dessa. Skulle vilja se en tävling med tjejer från mer etablerade band som Holy Moses, Landmine Marathon, Agonist m.m.

2010-09-11 @ 19:29:54
Postat av: Susanna

Vad förvånande över att alla tycker Glossow. Det här är snarare ett klipp som visar att det finns sjukt många kvinnor som är betydligt bättre än hon är, för hon är överskattad. Jag tyckte i princip att alla de övriga var bättre än hon.

2010-10-04 @ 16:38:07
URL: http://soulcollector.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0