Close-upbåten - Boat of Metal del 2

Dagens schema var Crucifed Barbara, CrashDiet och MESHUGGAH! Jäklar vilken line-up Close-up har skaffat överhuvudtaget till den här båten. Vi försökte vakna tidigt men det var såklart totalt omöjligt. När vi väl kom upp så gjorde vi oss i ordning för den andra festivaldagen och såg plötsligt att klockan var på tok för mycket! Så det blev att springa till Crucified Barbara.


Dagen outfit!





Crucified Barbara var asbra, de röjde som fan och Mia sjöng som en gudinna. Fan vad nice att se ett tjejband spela på en båt! Det var första gången för mig i alla fall. Efter Crucified så mådde vi ganska dåligt, jag var bakis som bara den och bättre skulle det inte bli om vi inte fick i oss mat. Både jag och Elizabeth ville se CrashDiet så vi skyndade oss till restaurangen.

Väl där så fick vi se kööön... Alla på båten verkade blivit hungriga samtidigt, alternativt att baksmällan smallt till på samma tid hos alla. Men vi behövde verkligen äta så det var bara att gilla läget. Vi stod i kö och åt så och snabbt vi kunde, även om det itne var speciellt snabbt i mitt fall. Alla mobiler hade dött av batteritorsk och min kamera gick också mot sitt slut. Måtte den hålla till Meshuggah!


Så hittade vi restaurangen!


Den långa köön... Och vem sitter där i hörnet? Är det inte Dany? Hur kunde vi missa varann?


Lite polare i samma kö, Anna och sin kille Björn.


Vi träffade på några tjejkompisar till mig, Låtta och Anna igen.

När vi väl hade ätit klart så blev vi så grymt besvikna när vi insåg att vi missat CrashDiet. Fan att batterierna dött på mobilen, det är ju min enda klocka! Jag hade i och för sig sett dem några dagar innan när de spelade förband till Ozzy i Globen (!!), men för Lizzy hade det blivit första gången hon skulle se dem så det var himla tråkigt. Vi kommer nästa gång grabbar. ;-)

För att inte missa ett till band, till och med det band som jag skulle bokat biljetten för bara, Meshuggah såklart. Så vi satte oss fint i baren och väntade. Nu mådde vi också mycket bättre tack och lov. När det började soundcheckas vid scenen så gick alla förstås dit och sen blev det en del väntande till.


Tjejerna mätta och glada, väntandes på Meshuggah!

När Meshuggah äntligen började så visade de verkligen alla vart skåpet skulle stå. Samtidigt som det var snortajt och en jäkla stämmning så var det extremt röjframframkallande, även om bandets medlemmar inte röjde så mycket själva. Kändes som om de flesta av mina vänner som var på båten var där och alla antingen stod och headbangade eller så hade dem hakan nere vid golvet. I bakgrunden valde Meshuggah att ha den gamla svenska serien Rederiet på skärmen. Det bidrog till en konstig och ganska melankolisk stämmning vilket var väldigt passande och kul på samma gång! Det var en helt grym spelning. Hela giget kändes nästan meditativt då tiden bara flög iväg och man var helt groggy efteråt.

Tyvärr så blev jag påmind om mitt misstag att glömma ladda kameran då den dog redan vid första låten... Jag är dock glad att den hann filma detta åtminstone.



Sammanfattat så var det en asbra båt! Det var bra band, en lagom blandning av stilar på banden samt ett grymt headlinerband! Det kändes som att allt flöt på som det skulle, även om banden inte alltid höll tiderna. Välarrangerat och helt awesome! Räkna med mig på nästa båt. ;-)

Kommentarer
Postat av: Kim

Två dagar med bra musik och stämning. Yeah! Bara att ladda batterierna till nästa gång då!? :)

2010-09-18 @ 13:45:59
Postat av: Seance

Hmm..Va fan nu blir man ju sugen att åka på en sådan där Close Up båt.

Jag gissar att en del band jag gillar är för stora för en Close Up båt men skulle de skrämma ut något band som t.e.x. Lamb of God, King Diamond, Yngwie Malmsteen, Arch Enemy, The Agonist, Accept, Megadeth, WASP så är jag duktigt på.

2010-09-18 @ 16:46:03
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: kirre

haha ja svart hår är helt klart lätt bäst ;) Och voffan tackar så mycke för fin komentar.

ha en trevlig helg ,. =)

2010-09-18 @ 17:38:50
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0