The Runaways-filmen



Nu har jag precis sett Runaways-filmen och kan besviket berätta att filmen lyckas förfylla alla fördomar om tjejband. Dessutom så koncentrerades handlingen till att bara handla om två medlemmar, sångerskan Cherie Currie och gitarristen och låtskrivaren Joan Jett. Visst jag ville se saker om dem men även om de andra medlemmarna i bandet, Lita Ford (lead gitarristen), Sandy West (trummisen) och Robin Robbins (basisten). Jag trodde att filmen skulle handla om bandet, och då hela bandet. Dock så var det en bra film och helt klart sevärd! Om det nu gick till precis sådär så är det klart att det är intressant även om man hade andra förhoppningar.

Här är trailern för filmen.



Här är en poster och ett liveklipp från den riktiga liveshowen som The Runaways gjorde i japan.






Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: jag spelar själv bas, så det är lite dubbelmoral ;) jag vet inte varför jag har problem med brudarna, det är rätt töntigt. men det visst finns det vissa grymma fall!

2010-10-17 @ 15:35:08
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag var inte heller så förtjust i "the Runaways", tyckte den var konstigt disponerad. Det märkliga fokuset på Jett och Currie beror iaf på att filmen baserats på Curries (rätt dåliga) självbioagrafi "Neon Angel."



Anyways, gillar din blogg!

2010-10-17 @ 21:41:23
URL: http://poetsaredepressed.blogspot.com/
Postat av: Bunny

Jag vill gärna se den ändå! Tyvärr är ju många såna här filmer aldrig som man tycker att de ska vara >.<

2010-10-18 @ 09:48:36
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/
Postat av: Jonny

Tjena,



Jag har också sett filmen "The Runaways" och håller med dig. Skulle också vilja ha sett mer om de andra medlemmarna, framförallt om Lita Ford. Hon var en viktig del av bandet och det faktum att hon är från London nämns inte ens i rullen.



Rock On!

2010-10-19 @ 15:37:36
URL: http://blogg.expressen.se/rockochsport/
Postat av: E

Jag håller absolut med dig, och sen har ju filmen klippt ner hela historien väldigt mycket. Cherie Currie hoppade till exempel inte alls av bandet vid den tidpunkten, utan ett par år senare.



Och basisten i The Runaways hette Jackie Fox;) Men hon är typ en framgångsrik jurist eller nåt nu, och har lagt musiken bakom sig, så hon bad att de ändrade henne namn.

2010-10-26 @ 23:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0