Serie - Supernatural



Jag tänkte tipsa er om en serie som jag har börjat kolla på som verkar lovande. Vet inte om jag borde tipsa er då jag själv hade behövt bli tipsad. Detta är alltså ingen ny serie, jag har bara lyckats undå att titta på den. Den har nu precis börjat på säsong 6 i USA...

Själv är jag inne på säsong 2 med min vän Skorpan och som serie får den av mig godkända betyg med guldstjärna. Det är nämligen ingen serie som man blir helt beroende av (i alla fall inte jag) och alla avsnitt är inte högsta klass, inte dem bästa biskådespelarna stundals men jag gillar andan, storyn och även uppbyggnaden. Det märks väldigt tydligt att personerna som skrivit serien och gör serien älskar X-files och försöker göra en tribute som lyckas bra!

Jag tidigare sett X-files wannabe-serien Fringe och tycker själv att den utmärker sig att gå för långt hela tiden så det inte blir trovärdigt. Utöver det så har alla avsnitt likadant upplägg och men blir galen på vissa huvudkaraktärer som spelar över. Med detta i åtanke tycker jag Supernatural lyckas mycket bättre, för den har ungefär samma trovärdighetsnivå som X-files, gör lite samma race men ändå sin egen grej.

Serien handlar om brorsorna Sam och Dean som blir uppfostrade till att bli jägare av övernaturliga väsen och krafter. Deras mamma blev dödad av en demon och sedan dess har deras liv gått ut på att jaga alltifrån demoner och spöken till vampyrer och mutationer. Värd att kollas in, speciellt om man saknar X-files! <3

Här är trailern till säsong 1.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hur i hela fridens namn har du kunnat missa denna serien?

Och enligt mig så är den beroende framkallande =)

2010-10-08 @ 14:32:08
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Fred

Har sett några sporadiska avsnitt och... tja... den e helt OK.

Kanske får man ut mer av den om man verkligen följer den?

Nice blogg!

Peace/Fred

2010-10-08 @ 22:54:46
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Grimgoth

Jag komemr också snart med en del serie tips ;)

2010-10-09 @ 16:20:58
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fred

Bandet heter Massive Dynamics och vi är precis i startgroparna, snart kommer mixen av första skivan och då ska även hemsidan komma upp, titta in om nån vecka igen så kanske jag fått upp ett smakprov från skivan!

Förkylningen är tyvärr svårdödad...

2010-10-09 @ 18:20:50
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0