You look like my old woman!

"You look like my wife! You look like my old woman - go away!"

Det var Paul Di'Annos ord till mig när jag och Emelie fått autografer och tagit bilder efter en kanonspelning på The Cave i helgen. Efter giget var han utmattad, vresig och redan trött på fans efter de första två killarna som gick in precis före oss. Ingen people's person om vi säger så. Att han dessutom mer eller mindre slängde ut oss för att jag liknande hans fru var ju också ganska underhållande.



Dubbelt signerad skiva: Först fick Emelie en vakt att gå och få skivan signad med en bläckpenna, tyvärr syntes inte signaturen så bra så hon försökte igen när hon fick träffa honom själv, då med en silverpenna. Tyvärr syns inte heller den så bra...

Spelningen var kanon som sagt och det man kanske var rädd skulle bli ett fiasko blev till faktum motsatsen. Han såg lite sliten ut men hade attityd och röst för fulla muggar. Bandet var bra och genomrepat och det kändes som de hade kul ihop på scen. Och det hade vi också med både brittisk öl och underhållning.



Emelie med en kall Newcastle!

De öppnade med Wratchild och det satte stämmningen på en gång. Ljudet gick lite upp och ner under kvällen och det var Paul noga med att säga på scen. De spelade Maiden-låtar, eget matrial och så bjöd de på lite covers, bland annat Ramones. Den bästa låten för spelningen skulle jag säga var "Running Free", då han sjöng för drottning och fosterland och publiken var helt vild. Tyvärr fick jag inget klipp på den låten, men här är ett klipp när dem spelar "Killers":



Efter giget så åkte vi till lokalen för att möta upp Sterbhaus och efterfesta. När de inte hade dykt upp lokalen passade vi på att repa lite på fyllan och vad kul det var! Vi drog på ordentligt och köttade både Frantic Amber- och Visionlåtar i C-stämmning tills grabbarna och tjejerna kom.

Underbart nöjda och lite på lyset...

Efter lite lagom festande med vin och Sterb Blood-drinkar somnade en efter en och till slut fick jag släpa min Marcus till en taxi så vi kunde åka hem.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0