Degradead och Soreption på Debaser

Tog en sväng förbi Debaser för ett tag sedan när Degradead skulle spela. Det var länge sedan jag såg dem men kommer aldrig glömma det första intryck jag fick när jag såg dem på Swedish Metal Expo för tre år sedan. De var skitbra redan då och nu när jag fick en plats på listan av deras manager som är en vän till mig så ville jag gärna se dem igen.

När jag skulle dem igen så blev jag inte besviken. Degradead var grymt bra, dem leverar verkligen live! Skitbra energi från, jäkligt bra ljud och bra scenvana. Trots att det inte direkt är någon scenrekvisita så var det en show.

Som om det inte var nog med EN grym liveupplevelse den kvällen så upptäckte jag också ett nytt band som var jäkligt bra som spelade precis innan Degradead. Soreption var namnet och de kom från Sundsvall. Progressiv och teknisk döds körde dem. Jäkligt nice!

Som förband till dessa två band var ett band som kom inte mindre ifrån än från Island (!?!). De var kul att se också faktiskt, Skálmöld hette dem. De spelade någon form av folkmetal med skön stämmning. Ett plus får de får att dem sjöng på isländska! Synd att jag inte fick någon bra film på dem.

Trion skulle sedan upp till Sundsvall för att spela där dagen efter. Hade gärna åkt dit och sett kraftpaketet igen!





















Kommentarer
Postat av: lisette A

SV: Nja.. Känner inte så många utanför höskolan.. Har bara bott här i ett halvår. Går hon på MOP?

2010-12-28 @ 13:36:31
URL: http://lisetteskriver.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Sv. Jag gillar Koss iPorta pro lurarna, rigtigt bra ljud i dem. Basen är också bra, vilket inte är så vanligt i lurar av den lite mindre modellen. Lite synd att de läcker ljud bara, annars, helnöjd.



Degradead är bra, kommer inte ihåg om de har gjort mer än en platta, jag har i alla fall bara en. Kämpar de bara på och utvecklas åt rätt håll så kan de bli ännu bättre.



Hoppas att du har haft en bra jul! Ha de bra! \m/

2010-12-28 @ 19:25:21
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Dennis

Nice blogg :)

Hah nu måste man ju kolla upp Soreption!



sv: Eller hur , riktigt snygga :) Och har precis börjat småskriva i bloggen igen !

2010-12-28 @ 20:00:16
URL: http://denniswesterberg.blogg.se/
Postat av: Niklas

Kul att ses på konserten! Snygga bilder och videos, som vanligt! :)

2010-12-28 @ 20:26:55
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0