Foto 2006

Jag kikade igenom några gamla bilder precis och att det är nästan precis fyra år sedan som jag köpte min kamera. Jag var ganska ivrig när jag hade köpt min kamera så jag tog bilder så ofta jag kunde. Dessa två bilder tog jag på samma dag, rättare sagt den 4 mars 2006. Nog för att det har blivit betydligt mer band än fotografering de senaste åren men fotografering är fortfarande något som jag tycker är väldigt kul, det är ju trots allt teknik och kreativitet blandat.

Denna dag som så många andra försökte jag jobba med kontraster och som ni kan se två modeller. Den första var Minna, dåvarande trummisen i Vision, och den andra mina goda vän Amanda som jag känt sedan vi var små.



Denna dag var en mycket kall dag, Minna höll på att frysa ihjäl under fotosessionen. Jag fick verkligen öva efteråt i photoshop på att få bort röda toner ur bilden eftersom Minnas händer fullkomligt lös rött på bilden.

Amanda jobbar som mekaniker, och det här var en obskyr och bortglömt plats i källaren på hennes jobb. Det var inte mycket varmare här men vi hade åtminstone varma bygglampor. Tyvärr räckte inte det ljuset så trots att vi fotade i fem timmar så blev det bara några bra bilder. De flesta var för suddiga. Men det här var min favorit i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0